مردم چگونه سنگ قبر انتخاب می‌کنند/ ماجرای «سنگ قبر مشکی و پیتزای پپرونی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۵
امین یگانه به صبا گفت:

مردم چگونه سنگ قبر انتخاب می‌کنند/ ماجرای «سنگ قبر مشکی و پیتزای پپرونی»

امین یگانه از آماده شدن مستند خود با نام «سنگ قبر مشکی و پیتزای پپرونی» با موضوع اهمیت سنگ قبر و تغییر نگرش مردم در انتخاب آن خبر داد.

امین یگانه کارگردان «سنگ قبر مشکی و پیتزای پپرونی» در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره آخرین وضعیت این مستند عنوان کرد: «سنگ قبرمشکی و پیتزای پپرونی» به تهیه‌کنندگی سیدجمال عودسیمین پس از یک ماه فیلمبرداری در شهرهای گلوگاه و تهران، با موضوع اهمیت سنگ قبر و تغییر نگرش مردم در انتخاب آن آماده نمایش شده است.

وی با اشاره به پدیده‌های فرهنگی_اقتصادی جامعه ایران، اظهار کرد: جامعه‌ ما هنوز دچار پدیده‌هایی است که سی سال پیش نیز با آن ‌ها درگیر بوده. مراحل مدرنیزاسیون در کشور ما به صورت درست اجرا نشده و جامعه هنوز هم در تناقض‌های ارزش‌های بومی و سنتی با ارزش‌‌های مدرن گیر کرده است.

کارگردان مستند «سنگ قبر مشکی و پیتزای پپرونی» با بیان این که در کشور ما مسایل فرهنگی نه از سوی حاکمیت و نه از سوی مردم به صورت دقیق مورد بررسی قرار نمی‌گیرد، بیان کرد: مساله امروز ما این است که از پدیده‌های‌ فرهنگی اقتصادی کشورمان به سطحی ‌ترین روش ممکن عبور می‌کنیم. این ادعا نیست، ما در در این مستند به یک مساله‌ ظاهرا به درد نخور پرداخته‌‌ایم و سعی کردیم در این فیلم کنجکاوی کنیم که مردم ایران برای عزیزانشان که فوت کرده‌اند چگونه سنگ قبر انتخاب می‌کنند.

یگانه در مورد چگونگی انتخاب این موضوع گفت: تیمی از پژوهشگران که برای تحقیق درباره موضوع اقتصاد مقاومتی راهی بازار شده بودند، مستقیما با بازار سنگ قبر مواجه می‌شوند، به مرور به جزییات و پیچیدگی‌های مساله پی بردیم و در نهایت این مستند را فراهم آوردیم.

وی در پایان اظهار کرد: «سنگ قبر مشکی و پیتزای پپرونی» با مقایسه آداب و رسوم انتخاب سنگ قبر در بین مردم و شکل‌گیری بازارهای متفاوت با توجه به احتیاجات مردم، اهمیت بالای این قضیه را در حوزه واردات به تصویر می کشد. از آنجاکه حجم عظیم واردات سنگ قبرچینی و برزیلی، چالشی برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است این مستند سعی کرده است که به مساله‌ مصرف در جامعه ایرانی بپردازد و زاویه‌ دید جدیدی را در مواجه با پدیده‌‌های فرهنگی و اقتصادی به مخاطبان بدهد.

این مستند ۲۶ دقیقه‌ای، با تصویربرداری امین قره سوفلو و سیامک مختاری، صدابرداری حسین همدرسی و صدا گذاری سعید بابایی، تهیه شده در موسسه اومافیلم و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

 

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است