اسناد خاندان‌ها و مجموعه‌داران شخصی استان قزوین گردآوری می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۹

اسناد خاندان‌ها و مجموعه‌داران شخصی استان قزوین گردآوری می‌شود

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و استانداری قزوین با امضای تفاهم‌نامه‌ای بر تقویت منابع، فرصت‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی در استان قزوین تاکید کردند.

به گزارش صبا روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، تفاهم‌نامه همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و استانداری قزوین، با حضور اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به امضا رسید.

در این تفاهم‌نامه بر همکاری طرفین برای تقویت منابع، فرصت‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی، جمع‌آوری، حفظ و پردازش اسناد ملی استان قزوین در مرکز اسناد و کتابخانه ملی این استان تاکید شد.

در بخشی از این تفاهم‌نامه مقرر شد فعالیت‌های مشترک در زمینه شناسایی و فراهم‌سازی شرایط اهدا یا خرید منابع اسنادی و اسناد خاندان‌ها و مجموعه‌داران شخصی استان قزوین صورت گیرد.

همچنین همکاری طرفین در شناسایی و رفع کسری مجموعه انتشارات کتاب و نشریات استان قزوین برای واسپاری از دیگر بخش‌های امضای این تفاهم‌نامه بود.

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هم متعهد به تامین منابع و محرومیت زدایی کتابخانه‌های استان قزوین، دیجیتال‌سازی منابع ملی، سازماندهی منابع کتابی و غیر کتابی، نظارت و ساماندهی بایگانی‌های راکد این استان و همچنین ارایه آموزش‌های تخصصی اسنادی و کتابخانه‌ای در سطح استان قزوین شد.

استانداری قزوین نیز متعهد به انتقال اسناد و مدارک راکد مکتوب، دیداری، شنیداری و الکترونیکی استانداری و همچنین انتقال اصل اسناد، در صورت وجود نسخه پشتیبان از اسناد و مدارک به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است