انتقاد مجید مجیدی از تحریم‌های غیر انسانی آمریکا | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۶
کنفرانس خبری «خورشید» برگزار شد؛

انتقاد مجید مجیدی از تحریم‌های غیر انسانی آمریکا

کنفرانس مطبوعاتی فیلم «خورشید» با حضور مجید مجیدی و بازیگران فیلم از جمله جواد عزتی در جشنواره ونیز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از منابع خبری ایتالیا، مجید مجیدی امروز ۶ سپتامبر در کنفرانس خبری فیلم «خورشید» در جشنواره ونیز گفت: بسیاری از کودکان در محیطی زندگی می کنند که برای رشد آنها مناسب نیست، آنها مجبورند زودتر با دنیای کار روبرو شوند بدین ترتیب پتانسیل این بچه ها که سرمایه انسانی هستند، کشف نمی شود.

مجیدی در جای دیگری از این کنفرانس ابراز امیدواری کرد فیلم موجب شود آینده زندگی بچه های درون فیلم تغییر کند.

مجید مجیدی در ادامه این کنفرانس خبری از موضوع جهانی فیلمش و تحریم های ظالمانه آمریکا صحبت کرد.

کارگردان «خورشید» تاکید کرد: آنچه در این فیلم نشان داده می شود یک مساله جهانی است و محدود به یک کشور خاص نمی‌شود، اما می‌توان گفت آسیب‌هایی که برخی کشورهای خاورمیانه به دلیل جنگ ‌افروزی‌ها متحمل می‌شوند، بیشتر است.

مجیدی افزود: کشور ما نزدیک به ۴۰ سال است که تحت تحریم‌ های آمریکا قرار دارد و همین الان که من با شما صحبت می‌کنم و در وضعیت کرونایی قرار داریم که یک درد مشترک جهانی است، جالب است بدانید یکی از معضلات بزرگ کشور ما بحث تحریم ‌های دارویی است. در این شرایط سخت دارو وارد کشور ما نمی‌شود چرا که تحت تحریم‌های آمریکا هستیم و ۴۰ سال است در این شرایط سخت ناشی از تحریم ‌های غیرانسانی آمریکا، مردم ایران زندگی می‌کنند.

وی در ادامه گفت: از طرفی کشورهای اطراف چون عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه و .. در جنگ بوده اند و در این منطقه پر از بحران، بیشترین آسیب ها را بچه ها و خانواده های کم بضاعت دیده اند و هر روز فقیر و فقیرتر شده اند و مشکلات و معضلات اجتماعی بزرگی برای همه جوامع کشورها بویژه کشور ما ایجاد می کنند. به عنوان مثال تعداد زیادی از مردم افغانستان به دلیل مرز مشترک بزرگی که با این کشور داریم به صورت غیرقانونی وارد ایران می شوند و آمارهای رسمی نشان دهنده سه تا چهار میلیون مهاجر افغانستانی در ایران است اما به نظر من طبق آمار غیررسمی چیزی بین هشت تا نه میلیون مهاجر افغانستانی در ایران هستند، از طرف دیگر بواسطه جنگ با عراق نیز تعداد مهاجر عراقی وارد ایران شدند و همینطور پاکستانی به دلایل دیگر. مجموعه این عوامل موجب شده کشور آسیب پذیر شود و دچار چالش های بزرگی شود اما این یک مساله جهانی است و محدود به یک کشور و یا دولت خاص نمی شود.

تصاویر کنفرانس مطبوعاتی فیلم «خورشید»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000