اولین سری از نمایشنامه‌های فارسی نشر نیو منتشر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۲

اولین سری از نمایشنامه‌های فارسی نشر نیو منتشر شد

اولین سری از نمایشنامه‌های فارسی که برخی از آن‌ها نیز اجرا شده‌اند از سوی نشر نیو روانه بازار کتاب شدند.

به گزارش صبا، نشر نیو پس از معرفی خود با کتاب‌هایی در حوزه‌ نظری اعم از فلسفه و جامعه‌شناسی و همچنین با انتشار کتاب‌هایی در عرصه ادبیات داستانی، پا در مسیر هنر گذاشته است.

نشر نیو با همت جمعی کوچک از افراد متخصص در عرصه نمایشنامه نویسی و تئاتر آغاز به چاپ و انتشار نمایشنا‌مه‌های فارسی کرده است. آن‌چه نشر نیو را بر آن داشت در این عرصه قدم گذارد وجود استعدادهایی خاص و بی‌نظیر در عرصه‌ تالیف نمایشنامه است که یا اثرهای چاپی بسیار محدود داشتند و یا بدون آثار چاپی بودند، این‌گونه بود که نشر نیو هدف خود را در عرصه گردآوری و تولید و انتشار نمایشنامه‌ها، کشف این استعدادها و ایجاد فضای فعالیت برای این افراد قرار داد.

در حال حاضر نشر نیو با انتشار اولین سری از نمایشنامه‌های فارسی این مسیر را آغاز کرده است.

اولین سری از نمایشنامه‌های فارسی که برخی از آن‌ها نیز به اجرا برده شده‌اند در شهریورماه ۱۳۹۹، به صورت کتاب در ابعاد جیبی آماده‌ تهیه از کتاب‌فروشی‌ها و دفتر نشر نیو است.

در اولین سری هشت عددی از نمایشنامه‌های فارسی نمایشنامه‌هایی با نام «الاویاتان» نوشته‌ محمد میرعلی‌اکبری، «خیرنبینی» و دو تک‌گویی دیگر نوشته‌ فرهاد نقدعلی، «سمفونی پوکه‌های خالی» نوشته‌ بابک پرهام، «عناصر خودسر» نوشته‌ محمد میرعلی‌اکبری، «مشتبی داداش صیغه‌ای حسین آدیداس» نوشته‌ کهبد تاراج، «خطر احتمال برخورد با پرندگان مهاجر» نوشته‌ محمد نورالدینی، «خانم ایکس» نوشته‌ جواد عاطفه و «قحط‌الرجال» نوشته‌ محمدرضا آزادفرد به چاپ رسیده است و از این عناوین برخی روی صحنه نیز رفته‌اند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است