آخرین وضعیت و تعداد آموزشگاه‌های هنری فعال در کشور | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۱

آخرین وضعیت و تعداد آموزشگاه‌های هنری فعال در کشور

بیش از 6 هزار آموزشگاه آزاد هنری دارای مجوز در کشور به آموزش هنری می‌پردازند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری، علی اکبر صفی پور مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری گفت: آموزشگاه‌های آزاد هنری براساس مصوبه ۴۷۷ شورای عالی انفلاب فرهنگی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کنند و دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری معاونت امور هنری، مسوولیت حوزه آموزش هنر را به عهده دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، ۶ هزار آموزشگاه آزاد هنری دارای مجوز در کشور داریم که در رشته‌ هنرهای تجسمی، موسیقی، نمایش، خوشنویسی و هنرهای سنتی آموزش می‌دهند و در سه سال اخیر، تعداد آموزشگاه‌های آزاد هنری، حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است. در واقع آموزشگاه های آزاد هنری مهمترین بستر توسعه عدالت آموزش هنر در سراسر کشور از جمله مناطق محروم و روستاها هستند و نقش و سهم مهمی در ایجاد اشتغال و جذب هنرمندان و فارغ التحصیلان به بازار کار و رونق اقتصاد هنر بدون نیاز به سرمایه گذاری دولت ایفا می کنند.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری در پایان گفت: براساس مصوبه ۴۷۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیات نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری که با حضور هنرمندان و کارشناسان تشکیل شده است وظیفه بررسی درخواست برای مجوز آموزشگاه‌های آزاد هنری را برعهده دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است