تخیلِ تماشاگر بخش مهم «نوشت سر» است/ همذات‌پنداری با شخصیت‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۶
کارگردان «نوشت سر» در گفتگو با صبا:

تخیلِ تماشاگر بخش مهم «نوشت سر» است/ همذات‌پنداری با شخصیت‌ها

محمدنیما مظاهری نویسنده و کارگردان تئاتر در رابطه با تازه ترین اثر خود نکاتی را بیان کرد.

محمدنیما مظاهری نویسنده و کارگردان تئاتر در مورد تازه‌ترین اثر خود در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر خبرگزاری صبا گفت: نمایش «نوشت سر» یک درام اجتماعی است که هر بیننده‌ای به راحتی می‌تواند در یکی از شخصیت‌ها خودش یا نزدیکانش را پیدا کند و با او همذات‌پنداری کند.

او درباره تفاوت این اثر نمایشی با سایر آثار خود، بیان کرد: در این نمایش، من کاملا یک داستان رئال و مربوط به زمان حال را روایت خواهم کرد، در صورتی که معمولا کارهای من سوررئال و فاقد زمان یا مکان مشخص است.

کارگردان نمایش «مواچیله در هیچ جا» درباره طراحی‌های این نمایش، عنوان کرد: طراحی صحنه، لباس و نور این کار کاملا مینیمال و نزدیک به سبک گروتفسکی و بخش زیادی از طراحی صحنه وابسته به تخیل تماشاگر است.

او افرود: در شرایط فعلی و با توجه به اینکه فعالیت‌های هنری نیمه تعطیل و بعضاً تعطیل است باید چراغ هنر و به ویژه تئاتر را که نبض رویدادهاى هنرى است روشن نگه داشت. علاوه بر این بسیاری از مشاغل مرتبط با تئاتر که از این راه ارتزاق می‌کنند باید بتوانند به زندگیشان ادامه دهند و این وابسته به برقرار بودن تئاتر است.

مظاهری در پایان با تاکید براینکه مدیران هنرهای نمایشی تا به امروز وعده‌هایی درباره حمایت از نمایش‌های روی صحنه داده‌اند، تاکید کرد: باید منتظر ماند و دید تا چه حد به وعده‌های داده شده عمل مى‌شود.

نمایش «نوشت سر» به تهیه کنندگی تازه‌گا نجیمی، نویسندگی و کارگردانی محمد نیما مظاهری تا ۴ مهرماه راس ساعت ۱۸ در تئاتر مستقل روی صحنه می‌رود.

هومن مقیمی، یوسف محوی، هدی احمدی، رز داورپناه، دانیال چاوشی، نرگس عبداللهی، بردیا باباپور، مونا شهسوار، مونا کشاورز، ابی شیشه بران، سیاوش عیسی زاده، رضا حسین زاده، نیما زین العابدینی، کسری فریادی، مهدی کریمی، شیما صفری، نفس محمدی، کیمیا کرمانیان، امیر نراقی، یاشار باب، نیما رضایی، آمیتا سیرانی، غزل بنی آدمی و فاطیما فاراب بازیگر این اثر هنری هستند.

صادق سیادت

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است