۱۸ عکاس جوان به کارگاه‌های آنلاین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان راه یافتند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۷
در نخستین جلسه انتخاب هنرمندان جوان ایران؛

۱۸ عکاس جوان به کارگاه‌های آنلاین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان راه یافتند

نخستین جلسه انتخاب هنرمندان جوان برای شرکت در کارگاه های آنلاین بیست و هفتیمن جشنواره هنرهای تجسمی جوانان برگزار شد و 18 عکاس جوان انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، روز چهارشنبه ۱۲ شهریورماه نخستین جلسه انتخاب هنرمندان جوان برای شرکت در کارگاه های آنلاین بیست و هفتیمن جشنواره هنرهای تجسمی جوانان با حضور رضوان صادق زاده دبیر، فرهاد سلیمانی استاد کارگاه و بابک برزویه داور برگزار شد و ۱۸ عکاس جوان انتخاب شدند.

فرهاد سلیمانی استاد کارگاه عکاسی جشنواره هنرهای تجسمی جوانان گفت: ما در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان با قشر جوانی سر و کار داریم که دایم در حال تجربه است و انتظار نداریم همه کارها یک دست و پخته باشد. با همین نگاه تجربی قطعا کارها بسیار نفیس نیست و این امر طبیعی است. در انتخاب هنرمند برای کارگاه، کار آنها را نسبت به هم گرینش می کنیم.

وی افزود: سطح کارها و استقبال برای شرکت در جشنواره خوب بود. انتخاب کارهای تجربی با توجه به فضای متنوع عکس ها کار دشواری است و معیارهای ما در انتخاب، سمت و سوی نگاه عکاس، بارقه هایی از خلاقیت و دریافت همزمان فرم و محتوا در کارها و از همه مهم تر جستجوگری عکاس است.

استاد کارگاه عکاسی جشنواره هنرهای تجسمی جوانان گفت: آنلاین بودن کارگاه های این دوره از جشنواره تجربه تازه ای است و به همین دلیل اتفاق ویژه ای هم خواهد افتد. ما قطعا چیزهایی را از دست می دهیم و به مسایل تازه ای دست پیدا می کنیم. دور هم بودن و از نزدیک با تجربه های دیگران آشنا شدن در این دوره به شکل ملموس وجود ندارد اما نکته مهمی که در این دوره به آن می رسیم تنوع فضاهای عکاسی است که هر هنرمندی با توجه به محیط زندگی خود پروژه ای را برای داوری ارائه خواهد داد.

بابک برزویه داور بخش عکاسی جشنواره هنرهای تجسمی جوانان نیز درباره آنلاین بودن کارگاه ها گفت: با توجه به اینکه ماهیت عکس به رسانه های اجتماعی نزدیک است، به همین دلیل آنلاین بودن کارگاه عکس لطمه ای به کیفیت کار نمی زند. حتی به نظرم خیلی پیشتر باید این اتفاق می افتاد.

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی های جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، استمرار آن است که کمک می کند تا جریان مشخصی در عرصه هنرهای تجسمی برای جوانان شکل بگیرد.

داور بخش عکاسی جشنواره تاکید کرد: ما کارهایی از هنرمندان عکاس سراسر کشور دیدیم. تم خاصی در عکسها بود. رنگ در عکسها کمتر بود و بیشتر با تم اجتماعی کار کرده بودند که البته این مساله مهمی است، چرا که عکاسی با مبحث جامعه شناسی ارتباط نزدیکی دارد. نکته مهم این است که به لحاظ بازه سنی شرکت کنندگان سطح کارها را خیلی خوب دیدم.

برزویه در پایان عنوان کرد: مهمترین ویژگی این انتخاب این بود که ما تک عکس را انتخاب نمی کردیم. مجموعه کارهای یک عکاس را می دیدیم. و مواجهه خوبی با عکسها داشتیم.

در بخش عکاسی ۱۹۵ عکاس، ۱۶۳۶ اثر ارسال کرده بودند تا برای شرکت در کارگاه های آنلاین رقابت کنند. از این میان ۱۸ نفر برای شرکت در کارگاه های جشنواره انتخاب شدند.

بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان روز ۲۳ شهریور آغاز به کار می کند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000