کاهش تبلیغ کالاها و خدمات داخلی در شبکه‌های ماهواره‌ای | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۶

کاهش تبلیغ کالاها و خدمات داخلی در شبکه‌های ماهواره‌ای

تبلیغات غیرتکراری برندهای ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان نسبت به سال ۹۶ با کاهش ۹۰ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش صبا به نقل از سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گزارش سامانه رصد ماهواره‌ای شبکه‌های فارسی زبان دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی از پایش بیش از ۱۰۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان، نشان می‌دهد تبلیغات غیرتکراری برندهای ایرانی در این شبکه‌ها نسبت به سال ۹۶ با کاهش ۹۰ درصدی روبرو بوده است.

مقایسه آمارهای سال‌های ۹۶ تا ۹۹ نشان می‌دهد، تبلیغات ۵۷ برند داخلی از سال ۱۳۹۶تاکنون به ۵ مورد و تبلیغات برندهای خارجی دارای نمایندگی در کشور نیز از ۳۰ به ۲ مورد کاهش یافته است.

بیشترین این کاهش‌ها به ترتیب در گروه فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و خدمات روی داده که با توجه به اهمیت تکرار پخش و بازه‌های زمانی در شبانه روز، از اهمیت دوچندان برخوردار می‌شود.

بر همین اساس، تغییر رویکرد صاحبان کالا  و خدمات داخلی از مراجعه به شبکه‌های برون ‏مرزی و ترغیب و تشویق آنان به تبلیغ در چارچوب سیاست ‏های اقتصاد مقاومتی در رسانه‌های داخلی از جمله برنامه‌‏های ایجابی دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی برشمرده شده که توانسته است بستر مناسبی برای پرهیز از تبلیغ در این شبکه‏‌ها را فراهم کند.

بر اساس جداول آماری ارایه شده، میزان تبلیغات کالاها و خدمات ایرانی و خارجی دارای نمایندگی در ایران که توسط شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان پخش می‌شوند، در چهار سال گذشته یک دهم شده است.

هم‌چنین بنابر آمار یاد شده، تبلیغات گروه‌های کالایی فرآورده‌های خوراکی – آشامیدنی و آرایشی – بهداشتی همچنان بیشترین تبلیغ را در بین گروه‌های موجود به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است