صرفه‌جویی در هزینه‌های «دستگاه‌ قضایی» با آزادسازی فضاهای بایگانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۵

صرفه‌جویی در هزینه‌های «دستگاه‌ قضایی» با آزادسازی فضاهای بایگانی

مدیرکل فراهم آوری و ارزشیابی اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از تعیین تکلیف سوابق راکد با آزادسازی بیش از 79 هزار مترمربع در فضای‌های بایگانی خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، جلال طاهری مدیرکل فراهم آوری و ارزشیابی اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از ارزشیابی و تعیین تکلیف سوابق راکد با آزاد سازی بیش از ۷۹ هزار متر مربع در فضای‌های بایگانی که صرفه جویی بزرگی در هزینه‌های اداری مجموعه دستگاه قضایی است، خبر داد.

مدیرکل فراهم آوری و ارزشیابی اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اعلام این خبر گفت: بیش از چهار میلیون پرونده از دسته پرونده‌های ضروری و آرشیوی به مخازن ویژه اسناد معاونت اسناد ملی ایران انتقال پیدا کرد و بیش از ۱۱۲ میلیون پرونده مختومه قضایی از سال ۱۳۸۹ لغایت پایان سال ۱۳۹۸ توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ساماندهی، ارزشیابی و تعیین تکلیف شد.

وی ادامه داد: بخش مهمی از پرونده‌های ضروری و آرشیوی انتقالی، مربوط به وقایع حساس و تاریخی کشور است و به لحاظ زمانی، دوره قاجار تاکنون را در بر می‌گیرد.

طاهری با اشاره به دستاوردها و اقدامات مهم سازمان در ساماندهی بایگانی‌ها و ارزشیابی پرونده های قضایی و شبه قضایی، بیان کرد: در دوره زمانی مذکور بیش از ۱۰۸میلیون پرونده مختومه غیرضروری و غیرآرشیوی پس از طی مراحل قانونی از دستگاه قضایی خارج و با آزادسازی بیش از ۷۹ هزار مترمربع در فضاهای بایگانی، صرفه جویی بزرگی در هزینه‌های اداری کشور انجام شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است