تقلای دو خواهر برای اثبات هویتشان در خانواده‌ مردسالار | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۲
انتشارات ققنوس منتشر کرد؛

تقلای دو خواهر برای اثبات هویتشان در خانواده‌ مردسالار

رمان «خواهرم، قاتل زنجیره‌ای» داستانِ رازآلود زندگی دو خواهر با خلق و خویی کاملا متضاد در متن خانواده‌ای پر از پیچیدگی و تناقض است.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، رمان «خواهرم، قاتل زنجیره‌ای» نوشته اویینکان بریت ویت با ترجمه سحر قدیمی در نوبت چاپ اول از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد.

رمان «خواهرم، قاتل زنجیره‌ای»، اثر تحسین‌برانگیز نویسنده جوانِ نیجریه‌ای اویینکان بریت وِیت، داستانِ رازآلود زندگی دو خواهر به نام‌های کورده و آیولاست، دو خواهر با دو دنیای کاملاً متفاوت. کورده، خواهر بزرگ‌تر که پرستاری وظیفه‌شناس و خوش‌قلب است، تمام تلاشش را می‌کند تا از رازهای سربه مهر زندگی خواهر کوچک‌ترش آیولا محافظت کند، خواهری که زیبایی فریبنده‌اش همواره برای او و خانواده‌اش دردسر درست می‌کند.

این رمان در نگاه اول داستانی با الگوهای کلاسیک است، اما نویسنده با خلق شخصیت‌هایی جاندار و جذاب و امروزی در جامعه سنتی و همچنان محافظه‌کار نیجریه آگاهانه کلیشه‌ها را زیر پا می‌گذارد و کمدی سیاه تکان‌دهنده‌ای خلق می‌کند که بیش از هر چیز بر پایه روابط دو خواهر با خلق و خویی کاملا متضاد در متن خانواده‌ای پر از پیچیدگی و تناقض و دور از روابط عاطفی معمول استوار است.

رمان «خواهرم، قاتل زنجیره‌ای» به سادگی شروع می‌شود، در بخش‌هایی کوتاه با ضرباهنگ تریلری روایت می‌شود و در فصول آخر به آمیزه قابل توجهی از دوست داشتن، از خود گذشتگی، وفاداری، شوخ‌طبعی دور از ذهن، خاطرات تلخ خانوادگی در زمینه‌ای از باورهای مردسالارانه و تقلای زن‌ها برای اثبات شخصیت و هویتشان در ورای وجوه ظاهری و مبارزه با فشارهای اجتماعی تبدیل می‌شود.

این رمان تاکنون برنده جایزه کتاب لس‌آنجلس تایمز برای بهترین داستان جنایی، نامزد جایزه من‌بوکر و نامزد جایزه ادبیات داستانی زنان شده است.

«خواهرم، قاتل زنجیره‌ای» نوشته اویینکان بریت ویت با ترجمه سحر قدیمی در نوبت چاپ اول و در ۲۲۴ صفحه با قیمت ۳۵۰۰۰ تومان از سوی انتشاراتی ققنوس در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات انگلیسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است