قیمت بلیت کنسرت‌‌ها پس از محرم و صفر افزایش می‌یابد/ از سرگیری اجراها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۵
محمدحسین توتونچیان در گفتگو با صبا:

قیمت بلیت کنسرت‌‌ها پس از محرم و صفر افزایش می‌یابد/ از سرگیری اجراها

مدیر سایت ایران کنسرت از افزایش قیمت بلیت های کنسرت بعد از محرم و صفر خبر داد.

محمد حسین توتونچیان مدیر سایت ایران کنسرت در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا درباره اینکه چرا با وجود مجوز ستاد ملی کرونا قبل از محرم و صفر کنسرتی برگزار نشد، گفت: قرار بود کنسرت امید حاجیلی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود و مجوزهای لازم نیز از سوی وزارت ارشاد اخذ شد ولی به دلیل سوتفاهمی که بین وزارت ارشاد و برگزارکننده کنسرت به دلیل افزایش قیمت بلیت به وجود آمد این کنسرت به بعد از محرم و صفر موکول شد.

وی افزود: در سه سال اخیر قیمت بلیت های سینما رشد ۷۰۰ درصدی داشته است یعنی اینکه از اواخر سال ۱۳۹۵ تا اواخر سال ۱۳۹۸ قیمت بلیت از سه هزار تومان به بیست و یک هزار تومان رسید. همچنین قیمت بلیت تئاتر از ۳۰ هزار تومان به ۱۳۰ هزار تومان تغییر کرد ولی بلیت های کنسرت از ۱۵۰ هزار تومان به ۱۸۵ هزار تومان تغییر کرد و با همین محاسبه می توانیم متوجه شویم که در این سه سال قیمت بلیت کنسرت رشد آنچنانی نداشته است.

توتونچیان با اشاره به اینکه قیمت بلیت های موسیقی هم باید به روز می شد، تاکید کرد: این افزایش قیمت باید به یک تعادل می رسید زیرا هیچ کالایی نبوده که در این سال ها افزایش قیمت نداشته باشد در نتیجه موسیقی هم باید در این زمینه به روز می شد. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشیم که گرانتر شدن بلیت کنسرت، خانواده ها را دچار مشکل نمی کند ولی افزایش قیمت بعضی کالاها به ضرر یک خانوار است. در نتیجه صنف موسیقی با مدیران اداره کل موسیقی جلساتی گذاشتند و تصمیم گرفتند قیمت بلیت های کنسرت افزایش پیدا کند. البته در آن زمان اداره کل موسیقی از تهیه کننده کنسرت امید حاجیلی خواست که از بالا رفتن قیمت بلیت کنسرت قبل از محرم و صفر جلوگیری کند در نتیجه قیمت بلیت های کنسرت بعد از ایام عزاداری افزایش می یابد.

میزان افزایش قیمت چقدر است؟

مدیر سایت ایران کنسرت خاطرنشان کرد: قرار است قیمت بلیت های کنسرت ۲۵۰ یا ۲۶۰ هزار تومان شود و ان شاالله بعد از ایام سوگواری هنرمندان موسیقی هم می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و کنسرت ها برگزار می شود. موضوع دیگر هزینه سالن ها است و اگر سالن ها هزینه های خود را کمتر کنند المان های دیگر از جمله صدا، نور و… است که این هزینه ها کمتر نمی شود زیرا هر بخش جداگانه با هنرمندان قرارداد می نویسند در نتیجه قیمت ها برای هنرمندان کاهش نمی یابد.

وی درباره برگزاری کنسرت در این شرایط که ظرفیت سالن ۵۰ درصد است، بیان کرد: خیلی ها می گویند برگزاری کنسرت در این شرایط به ضرر هنرمندان است ولی من مخالف این دیدگاه هستم و معتقدم حضور اهالی موسیقی روی صحنه بهتر از برگزار نکردن کنسرت است. همچنین باید با یک برنامه ریزی درست نظر مخاطبان را جلب کنیم تا به کنسرت ها بیایند یعنی برنامه ریزی کنیم که کنسرت چطور شروع و چطور تمام شود و مهم تر از همه برای ورود و خروج مخاطبان برنامه ریزی درستی صورت گیرد.

مدیر سایت ایران کنسرت در پایان گفت: باید روی تمامی بلیت ها نوشته شود که مردم یک ساعت زودتر به سالن ها بیایند و مخاطبان کم کم وارد سالن شوند اما در پایان کنسرت نیازمند برنامه ریزی دقیق تر هستیم زیرا حدود ۱۲۰۰ نفر می خواهند در یک زمان مشخص از سالن خارج شوند در نتیجه کنسرت‌گذار باید با تدبیر پیش رود تا باعث ترویج امنیت و آرامش میان مخاطبان شود پس مدیریت درست در این زمینه حرف اول را می زند.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است