بازپخش نمایش «شب شهریور تنگستان» از رادیو نمایش | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۵

بازپخش نمایش «شب شهریور تنگستان» از رادیو نمایش

در سالروز شهادت رئیسعلی دلواری، نمایش رادیویی «شب شهریور تنگستان» از رادیو نمایش بازپخش می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیونمایش، ۱۲ شهریور ماه، روز مبارزه با استعمار انگلیسی و همچنین سالروز شهادت رئیسعلی دلواری بوشهری از مبارزان ملی ایران زمین است که به این مناسبت نمایش رادیویی «شب شهریور تنگستان» از رادیو نمایش بازپخش می‌شود.

دوران جوانی رئیسعلی دلواری همزمان با جنگ جهانی اول و حضور گسترده استعمار انگلیس در خلیج فارس بود. وی نقشی کلیدی در قیام جنوب داشت. قیام مردم تنگستان به رهبری وی روی هم هفت سال طول کشید و در این مدت دلیران تنگستانی دو هدف عمده را دنبال می‌کردند، پاسداری از بوشهر، دشتستان و تنگستان به عنوان منطقه سکونت خود و جلوگیری از حرکت قوای بیگانه به درون مرزهای ایران و دفاع از استقلال وطن.

سرانجام رئیسعلی در محلی به نام تنگک صفر هنگام شبیخون به قوای بریتانیا توسط فردی نفوذی به نام غلامحسین تنگکی، از پشت سر هدف گلوله قرار گرفت و در سن ۳۳ سالگی در راه دفاع از وطن به شهادت رسید.

به همین مناسبت نمایش «شب شهریور تنگستان» به نویسندگی فرهاد امینی و کارگردانی مینو جبارزاده در سالروز شهادت این قهرمان ملی از رادیو نمایش بازپخش می‌شود.

 «شب شهریور تنگستان» به تهیه‌کنندگی ژاله محمدعلی و با هنرمندی بهناز بستان دوست، احمد شمس آصف، بهرام سروری نژاد، امیر فرحان نیا، محمد پور حسن، مهدی طهماسبی، امیرعباس توفیقی و مهرداد عشقیان، در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولیدشده است و محمدرضا قبادی فر افکتور و رضا طاهری صدابردار آن هستند.

این نمایش رادیویی، دوازدهم شهریورماه، ساعت ۱۴:۳۰ از رادیو نمایش بازپخش می‌شود.

 انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است