«یلدا» در پرداختن به موضوع بخشش شهامت دارد/ همه ما فکر می‌کنیم بخشنده‌ایم! | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۶
احترام برومند با صبا مطرح کرد:

«یلدا» در پرداختن به موضوع بخشش شهامت دارد/ همه ما فکر می‌کنیم بخشنده‌ایم!

احترام برومند می گوید پرداختن به یک مساله اجتماعی مهم در «یلدا» علت جذابیت و قابل ستایش بودن آن است.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، احترام برومند بازیگر سینما درباره فیلم سینمایی «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی و تهیه‌کنندگی علی مصفا که هم اکنون در سینماهای هنروتجربه روی پرده است، اظهار کرد: به نظر من «یلدا» فیلم خوبی است که قصه خوبی را هم دنبال می‌کند. پرداختن به یک مساله اجتماعی مهم علت جذاب بودن «یلدا» است چراکه مساله بخشش همیشه قابل تامل است. همه ما فکر می‌کنیم فرد بخشنده‌ای هستیم اما وقتی که در موقعیت‌های بسیار حساس قرار می‌گیریم آن هم زمانی که جان یکی از عزیزانمان را فرد دیگری گرفته باشد، بخشیدن برایمان بسیار مشکل می‌شود.

وی ادامه داد: ساختار «یلدا» و بازی بازیگران نیز بسیار خوب بود همچنین صحنه‌های مربوط به برنامه تلویزیونی به گونه‌ای درست کار شده بود که انگار عوامل سازنده فیلم با مقوله برنامه سازی در تلویزیون آشنا بودند. جسارت «یلدا» برای پرداختن به این موضوع و اختصاص همه عواید فروش این فیلم در اکران ایران برای نجات جان یک فرد اعدامی که ۱۵ سال بود در زندان به سر می‌برد نیز قابل ستایش است و باید از اولیای دم این ماجرا نیز که به پرداخت دیه رضایت دادند، تشکر کرد.

این بازیگر سینما با اشاره به اینکه بیشتر افراد با قضیه اعدام مخالف هستند، خاطرنشان کرد: به همه ما ثابت شده است که اعدام مشکلی را حل نمی‌کند و نمی‌تواند ناهنجاری اجتماعی را برطرف کند و در حقیقت ممکن است با هر اعدامی که رخ می‌دهد ناهنجاری‌های دیگری هم به وجود آید.

برومند ادامه داد: درباره قانون این مساله خود من قصد قضاوت ندارم چراکه مطمئن نیستم در بعضی از موارد باید اعدام صورت بگیرد یا نه. برخی از اتفاقات آنقدر حاد است و اشخاص مجرم کار خلاف خود را آنچنان با قساوت قلب انجام می‌دهند که یک فرد با خود فکر می‌کند اگر این افراد در دنیا نباشند بهتر است. البته استثنا وجود دارد به ویژه درباره کسانی که زیر ۱۸ سال مرتکب جرم می‌شوند.

وی تاکید کرد: به عقیده من نباید با آن‌ها برخورد تندی شود و یا اعدامشان کرد بلکه باید آن‌ها را تربیت کرد. به عنوان مثال در همین فیلم «یلدا» شخصیت اصلی داستان با سنی کم به دلایلی با مردی که از خودش سال‌ها بزرگتر بوده، ازدواج کرده است. ما در سال بیش از ۱۰ نمونه این چنینی داریم که باید آن‌ها را دقیق بررسی کنیم و ببینیم مشکل از کجاست.

این بازیگر سینما با اشاره به اینکه پرداختن به موضوع بخشش در آثار هنری بسیار موثر است، بیان کرد: اگر به موضوع بخشش در آثار مختلف هنری مانند برنامه‌های تلویزیونی، سینما، تئاتر و… درست پرداخته شود بسیار تاثیرگذار است. فیلم‌های دیگری نیز مانند «شهر زیبا» اصغر فرهادی و «دهلیز» بهروز شعیبی درباره این مساله ساخته شده است که در زمان خود تاثیراتی نیز به همراه داشت.

برومند در ادامه مطرح کرد: من خودم را در جایگاهی نمی‌دانم که بخواهم درباره قانون حرف بزنم اما در قانون استثنا وجود دارد و خود قاضی‌ها نیز نمی‌خواهند کار افراد به اعدام کشیده شود. کسانی هم هستند که به دنبال گرفتن رضایت از اولیای دم هستند. من فکر می‌کنم برای افرادی که در سن پایین مرتکب اشتباهی می‌شوند، می‌توان در قانون استثنا تعیین کرد و منطقی نمی‌بینم فردی که مرتکب جرم در سن پایین شده است در کانون اصلاح تربیت نگهداری شود تا زمانی که بزرگ شد حکم برای او تعیین شود.

وی درباره سینمای هنروتجربه گفت: حجت الله ایوبی ایده سینمای هنروتجربه را از خود برجای گذاشت. ایشان مدیر بسیار خوبی بود که فرهنگ و هنر را می‌شناخت اما متاسفانه عده معدودی از میان سینما گران که همیشه به دنبال ایجاد جو متشنج هستند خدمات او را زیر سوال بردند. ایده سینمای هنروتجربه ایده بسیار خوبی برای مخاطبان ویژه با سلیقه متفاوت بوده و هست که امیدوارم به آن توجه بیشتری بشود.

این بازیگر سینما در پایان عنوان کرد: فیلم‌های سینمای هنروتجربه آنگونه که باید دیده نمی‌شوند اگرچه فیلم‌های بسیار خوبی هستند. امیدوارم سازمان سینمایی برای دیده شدن این سینما راهی پیدا کند چراکه وجود این سینما برای جامعه و مردم لازم است همچنین امیدوارم توده مردم نیز به این فیلم‌ها توجه کنند و به تماشای این آثار بنشینند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است