ادبیات کهن ایران بخشی از دغدغه‌ شخصی من است/ ارتباط مردمان خردمند با طبیعت | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۲
سعید چنگیزیان در گفتگو با صبا:

ادبیات کهن ایران بخشی از دغدغه‌ شخصی من است/ ارتباط مردمان خردمند با طبیعت

بازیگر تئاتر و سینمای کشورمان از اولین تجربه کارگردانی خود در نمایش ‌«داستان های سرزمین مردمان خردمند» می‌گوید.

سعید چنگیزیان بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما کشورمان درباره تازه ترین اثر نمایشی خود با عنوان «داستان های سرزمین مردمان خردمندمان» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر خبرگزاری صبا گفت: این نمایش تجربه‌اى گروهى است که ارتباط برقرار کردن با طبیعت، ریشه‌هاى انسانى، فردى و اجتماعى را جستجو می‌کند.

او افزود: این نمایش اولین تجربه‌ کارگردانى من است و به دنبال دغدغه‌هاى شخصى، با آثار ادبى کهن ایرانى شروع کردم زیرا ریشه‌هاى رفتارى و روانشناسى اصیل و دقیق را در ادبیات کهن هر سرزمین می توان جستجو کرد و تئاتر نیز چون دیگر هنرها می‌تواند آن را به نمایش بگذارد. از نگاه من این ریشه‌ها به عصر حاضر مربوط می‌شود.

بازیگر سریال «برادرجان» با اشاره بر مشکلات موجود در شرایط فعلی خاطرنشان کرد: من به همراه همکارانم که شامل دوستان و همراهان عزیز این تجربه‌ گروهى استد، نیرو و توان خویش را برای حل مشکلات پیش آمده در شرایط بحرانى که نیازهاى اساسى نیز دچار پیچیدگیست، در خلق اثرى براى کمک به خود و تمامى مردم سرزمینمان به کار بردیم تا از شرایط این بیمارى همه گیر گذر کنیم.

او ادامه داد: پس از اتخاذ این تصمیم در یک برنامه‌ به صورت دورکارى مشغول مطالعه‌ ادبیات کهن شدیم و از دل تمامى تجربه‌ها، این تجربه به لطف خدا در اختیار عموم قرار گرفته است.

بازیگر نمایش «ستوان آینشمور» در پایان تاکید کرد: امیدواریم مردم عزیز کشورمان به سلامت از این گذرگاه عبور کنند و با نگاه و توجه به داستان‌هاى کهن و به ویژه «داستان های سرزمین مردمان خردمندمان»، راه هاى عبور به سلامت را پیدا کنند.

نمایش «داستان های سرزمین مردمان خردمند» به طراحی و کارگردانی سعید چنگیزیان، براساس شاهنامه فردوسی نوشته شده است و تا ۲۱ شهریورماه، راس ساعت ۲۰ در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌رود.

در این اثر نمایشی علی ایزدی، راهله تعبدی، محمد دارآفرین، مهدی صناعتی، داوود ونداده، مهسا قریشی، طلیعه ایمانی، صونا احمدپور ملکی، حامد رجائی، مبینا آقاخانی، سپاس رضایی، سپهر سهرابی، ستاره بذرافشان، امیر بیرانوند، مجید چنگیزیان به ایفای نقش می‌پردازند.

صادق سیادت

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است