سرنوشت نامعلوم «هفت نگاه»/ خبری از برگزاری یازدهمین دوره نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۳
لیلی گلستان به صبا گفت:

سرنوشت نامعلوم «هفت نگاه»/ خبری از برگزاری یازدهمین دوره نیست

لیلی گلستان، برگزاری یازدهمین دوره فروش سال هنرهای تجسمی «هفت نگاه» در سال جاری را نامعلوم ذکر کرد.

لیلی گلستان مدیر گالری گلستان و یکی از اعضای گروه «هفت نگاه» درباره برگزاری یازدهمین دوره فروش سال هنرهای تجسمی «هفت نگاه» در سال جاری به خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا بیان کرد: برگزاری یازدهمین دوره «هفت نگاه» برای سال جاری مشخص نیست که البته سال گذشته هم به دلیل مسایل و مشکلات اقتصادی این رویداد برگزار نشد.

وی با اشاره به سختی های برگزاری این رویداد گفت: به هر حال زحمت این کار بسیار زیاد است و اگر نتایج مثبتی به همراه نداشته باشد، لزومی برای برگزاری آن وجود ندارد.

مدیر گالری «گلستان» که رویداد «صد اثر صد هنرمند» را به عنوان یکی از قدیمی ترین رویدادهای هنرهای تجسمی در بخش خصوصی، هم اکنون در گالری خود در حال برگزاری دارد، با اشاره به تفاوت این رویداد در گالری گلستان با برگزاری فروش سال «هفت نگاه» اظهار کرد: رویداد «صد اثر صد هنرمند» از طریق یک گالری برگزار می شود و متفاوت از برگزاری رویداد «هفت نگاه» است که با همکاری چند گالری هر دوره برگزار می شد. این رویداد زحمت بسیار بیشتری را می طلبد و لازم است که اعضای گروه برای برگزاری این رویداد با هم به توافق نهایی برسند.

وی در پایان، استقبال از بیست و هفتمین دوره «صد اثر صد هنرمند» را غیر قابل تصور توصیف کرد و گفت: همچنان محور فعالیت این رویداد در سال های آینده نیز هنرمندان جوان خواهند بود.

فروش سال هنرهای تجسمی ایران «هفت نگاه» با مشارکت هفت گالری‌ آریا، الهه، گلستان، ماه مهر، دی، هفت ثمر و والی از مهرماه ۱۳۸۶ با هدف رونق‌افزایی به اقتصاد هنر و دعوت اقشار مختلف مردم به خرید آثار هنری آغاز به کار کرد که بعد از چندین دوره برگزاری این رویداد، گالری دی به دلیل مسائل و مشکلات شخصی از حضور در این گروه انصراف داد و ۶ گالری همچنان با عنوان «هفت نگاه» کار خود را تا دهمین دوره که در سال ۱۳۹۶ برگزار شد، ادامه دادند.

یازدهمین دوره فروش سال هنرهای تجسمی «هفت نگاه» باید در سال ۱۳۹۷ برگزار می شد که به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی این امکان فراهم نشد و برگزاری این رویداد در سال جاری نیز هنوز در هاله ای از ابهام است و هیچ جلسه ای برای برنامه ریزی این رویداد تاکنون برگزار نشده است.

این گروه از گالری داران، با برگزاری ۱۰ دوره فروش سال هنرهای تجسمی «هفت نگاه» به عنوان نمادی از همگرایی گالری های تهران مطرح شده بودند و اکنون باید دید که آیا ثمره این همگرایی با وجود شرایط دشوار اقتصادی و مسایل مختلف پیش رو، امکان حیات خواهد داشت یا خیر.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است