سازمان ملل خواستار کمک به کشتی نجات بنکسی شد/ گرفتاری ۴۰۰ پناهجو در دریا | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۱

سازمان ملل خواستار کمک به کشتی نجات بنکسی شد/ گرفتاری ۴۰۰ پناهجو در دریا

آژانس پناهندگان سازمان ملل خواستار کمک به بنکسی و دو کشتی نجات دیگر شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از بی‌بی‌سی، آژانس پناهندگان سازمان ملل می گوید بیش از ۴۰۰ پناهجو و مهاجر سوار بر سه کشتی نجات در دریای مدیترانه باید اجازه انتقال امن به ساحل پیدا کنند.

این آژانس در بیانیه مشترکی با سازمان بین المللی مهاجرت گفت که نجات مردم یک فریضه انسان دوستانه است.

گارد ساحلی ایتالیا اکنون ۴۹ سرنشین یک کشتی امدادی که منابع آن را هنرمند بریتانیایی بنکسی، تامین می کند نجات داده است، با این حال همچنان شمار دیگری پناهجو در کشتی هستند.

کشتی امدادی بنکسی که با هدف نجات پناهجویان در آب‌های مدیترانه فعالیت می‌کند، امروز با ده‌ها سرنشین گرفتار شده و از کشورهای ساحلی درخواست کمک کرده بود.

حساب توییتر این کشتی اعلام کرده بود که در چند ساعت گذشته بارها با گارد ساحلی مالت و کشورهای دیگر اروپایی تماس گرفته و درخواست کمک فوری کرده، اما پاسخ مثبتی نگرفته است.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و سازمان بین المللی مهاجرت گفتند که فقدان توافقی منطقه ای در مورد یک سیستم پیاده کردن پناهندگان اقدام کشورها در رد افراد آسیب پذیر را توجیه نمی کند.

در این بیانیه آمده است: اهمیت اساسی دارد که سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا حمایت بیشتری به کشورهایی ارائه کنند که در خط مقدم استقبال از کسانی هستند که از دریای مدیترانه وارد می شوند.

کشتی لوئیس میشل که با کمک بنکسی فعالیت می کند قبلا یک رشته ماموریت های نجات انجام داده است.

آژانس پناهندگان سازمان ملل و سازمان مهاجرت گفتند که بیش از ۲۰۰ پناهجو و مهاجر نجات یافته سوار لوئیس میشل هستند. تلویزیونی دولتی «رای» ایتالیا شمار آنها را ۱۳۰ نفر اعلام کرد.

آنها نوشتند: آنها باید فورا به ساحل منتقل و از کشتی لوئیس میشل پیاده شوند. کشتی بعد از عملیات نجات سپیده دم امروز خیلی بالاتر از ظرفیت امن سرنشین دارد. هرگونه تاخیری امنیت سرنشینان از جمله خدمه را به خطر می اندازد.

لوئیس میشل روز شنبه در توییتی تایید کرد که گارد ساحلی ایتالیا ۴۹ نفر از آسیب پذیرترین بازماندگان را پذیرفته اما اکثریت همچنان در انتظار هستند.

خدمه همچنین اعلام کردند که یک کشتی نجات دیگر به نام «سی واچ ۴» که خیلی بزرگتر است – و از قبل ۲۰۰ پناهجو را سوار کرده – برای کمک از راه رسیده تا در انجام کاری به ما کمک کند که پای اروپا در انجام آن لغزان است.

یک کشتی دیگر هم نیازمند کمک است. گروهی ۲۷ نفره از مهاجران و پناهجویان از جمله یک زن باردار و کودکان از لیبی از زمان نجات در روز ۵ اوت سوار مرسک اتینا بوده اند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل و سازمان مهاجرت گفتند: یک تانکر تجاری را نمی توان جایی مناسب برای نگهداری کسانی که نیازمند کمک انساندوستانه هستند یا ممکن است نیازمند حفاظت بین المللی باشند قلمداد کرد.

به گفته سازمان ملل، امسال تاکنون ۴۴۳ نفر در تلاش برای عبور از مدیترانه از شمال آفریقا مرده اند یا ناپدید شده اند.

در همین دوره کمی بیش از ۴۰ هزار نفر از طریق دریا خود را به اروپا رسانده اند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000