آخرین وضعیت رسیدگی به مجسمه‌های تهران/ سمپوزیوم‌های هنری تعطیل نیستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۴
فرزاد طالبی با صبا مطرح کرد:

آخرین وضعیت رسیدگی به مجسمه‌های تهران/ سمپوزیوم‌های هنری تعطیل نیستند

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران درباره آخرین فعالیت‌های این سازمان توضیح داد.

فرزاد طالبی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی صبا درباره مرمت مجسمه‌های سطح شهر که خبر انجام این اقدامات را قبل‌تر به صبا داده بود، توضیح داد: ما از اول سال تاکنون همانطور که اعلام کرده بودیم روی مساله بهسازی، مرمت و جانمایی جدید حجم‌های هنری شهر در کنار کارهای دیگر تاکید کرده بودیم، چراکه مجسمه‌ها با وجود تحولات شهری ممکن است تاثیرگذاری خود را از لحاظ بصری از دست بدهند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ مجسمه در ۶ ماه جانمایی مجدد و مرمت و نورپردازی شده اند،خبر داد: مرمت و ترمیم آثار موجود در بوستان مشاهیر در منطقه ۲۰ تهران در این روزها در حال انجام است.

این مدیر هنری افزود: دو فضای دیگر وجود دارد که ما آثار ارزشمند مجسمه‌سازی را در آنجا داریم که از کارهای درجه یک و بین المللی هستند؛ بوستان خانه هنرمندان و بوستان ملت که اقدامات و رسیدگی به آثار موجود در این مکان‌ها مانند جانمایی مجدد، مرمت و نورپردازی در پاییز انجام می‌شود.

برگزاری سمپوزیوم مفاخر

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران درباره سمپوزیوم های پیش رو عنوان کرد: به زودی برگزاری سمپوزیوم مفاخر را داریم که سومین دوره آن است و ان شاالله در نیمه اول مهرماه خواهد بود. امسال برای اولین بار سمپوزیومی را به بزرگان علمی معاصر اختصاص داده‌ایم زیرا جامعه ما به سرعت در حال رشد علمی است و ما خواستیم به این رشد چشمگیر در یک فضای هنری واکنش نشان دهیم. همچنین با کتابخانه ملی صحبت شده است تا سردیس بزرگان علمی معاصر کشور در آنجا قرار بگیرد.

وی همچنین خبر داد: برای دهمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی ایران که با متریال سنگ انجام می شود نیز برنامه ریزی شده است. این سمپوزیوم در اسفندماه برگزار خواهد شد که کارهای مقدماتی آن از جمله انتخاب دبیر و هیات داوران آن انجام شده‌اند و امیدواریم بعد از دهه اول محرم جلسات آن به صورت فعال بر پا شود.

دیوارنگاری برای تشکر از کادر درمانی

طالبی درباره فعالیت‌های سازمان در حوزه نقاشی بیان کرد: مرمت دیوارنگاری های شهری نیز به وسعت درحال انجام است. کارهای جدید با موضوعات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تجلیل از جامعه سلامت کشور برنامه ریزی شده که دیوارنگاریشان را به زودی شاهد خواهیم بود. از کارهای دیگر در این حوزه، دیوارنگاری تصاویر رزمندگان خرمشهر است که به عنوان کاری ماندگار به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: از دیگر اقدامات ما برگزاری نخستین سمپزیوم نقاشی است که البته با توجه به شرایط کنونی بدون حضور عموم مردم برگزار خواهد شد و با عنوان اولین رویداد منظرنگاری برای ابتدای زمستان امسال برگزار خواهد شد. در این رویداد هنرمندان نقاش کارهای ارزشمند خود را با منظرنگاری موقعیت‌های زیبا و تاریخی تهران در لوکیشین‌هایی که پیشنهاد می‌دهند و شورای داوری آن را تایید کنند، انجام خواهند داد. پس از آن امیدواریم نمایشگاهی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی نیز از آثار برگزیده برپا کنیم.

طالبی در پایان درباره پلاک‌کوبی‌هایی که بر مجسمه‌ها قرار بود انجام شود، گفت: کار پلاک‌کوبی مجسمه‌ها در حال انجام است که البته بخش‌هایی از آن مانده ولی فکر می‌کنیم که تا آخر تابستان تکمیل شود. مجسمه‌های سطح شهر نیاز دارند تا مرتبا به آن‌ها رسیدگی شود چراکه این آثار مانند مجسمه‌های موزه‌ای نیستند که در یک فضای مناسب و به دور از هر گونه صدمه نگهداری شوند و در مجاورت مستقیم آفتاب، بارندگی و صدمات دیگر قرار دارند و این امر وظیفه ما را دوچندان کرده است.

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است