پیوند بیست و چهار روایت واقعی از نسل‌های متفاوت با محرم | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۲

پیوند بیست و چهار روایت واقعی از نسل‌های متفاوت با محرم

کتاب «زان تشنگان» 24 روایت به گردآوری زهره ترابی سومین عنوان از مجموعه «کآشوب» است که از سوی نشر اطراف در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «زان تشنگان» به گردآوری زهره ترابی سومین عنوان از مجموعه «کآشوب» است که سال گذشته در آستانه محرم از سوی نشر اطراف منتشر شد.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «این کتاب ماجرای سرایت دلبستگی است. قصه‌ دست به دست شدن سرسپردگیِ ابدی.

بیست و چهار نفر در این کتاب زندگی خود را جستجو کرده‌اند تا آستانه‌ای را بیابند که بعد از آن برای همیشه به شورِ محرم پیوند خورده‌اند. بیست و چهار نفر در جستجوی خاطره‌های خود به غریبه یا خویشاوندی رسیده‌اند که سالی و ماهی و روزی، این عشق را به راوی انتقال داده است.»

کتاب «زان تشنگان» روایت واقعی و مستند از نسبت نسل‌های متفاوت با واقعه سال ۶۱ هجری است. هرکدام از بیست و چهار نویسنده این کتاب از وجهی به این اتفاق نگاه کرده است اما نکته مهم این کتاب تکثر نیست بلکه وحدت است.

نویسندگان این کتاب به ترتیب حروف الفبا عبارتند از:

مصطفی اصانلوی، سلمان باهنر، مونا تاروردی، مهدی ترابی، زینب توقع همدانی، دریا چوبین، احمد داوری، روح‌الله رجایی، محمد‌علی سلطان‌مرادی، مهدی شادمانی، حامد شکیبانیا، مرجان صادقی، رضا صیادی، محمدصمدی، محمد طاهری‌زاده، فاطمه طهرانی، محمدعلی فارسی، محمد‌حسین فروغی، مریم گریوانی، مینو لعل روشن، سید احمد مدقق، محمد ملاعباسی، احسان ناظم بکایی، فاطمه نقوی.

کتاب «زان تشنگان» که زهره ترابی آن را گردآوری کرده، سومین عنوان از مجموعه «کآشوب» به دبیری نفیسه مرشدزاده است. پیش از این کتاب، «کآشوب» و «رست‌خیز» در این مجموعه از سوی نشر اطراف به چاپ رسیده‌اند.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب با قیمت ۳۶ هزار تومان می‌توانند به سایت نشر اطراف به نشانی atraf.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است