فیلمبرداری «وقتی من گربه را کشتم» آغاز شد/ همکاری با بازیگران انگلیسی‌زبان | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۱
منصور فروزش در گفتگو با صبا:

فیلمبرداری «وقتی من گربه را کشتم» آغاز شد/ همکاری با بازیگران انگلیسی‌زبان

فیلمبرداری فیلم کوتاه «وقتی من گربه را کشتم» به نویسندگی و کارگردانی منصور فروزش در بوداپست آغاز شد.

منصور فروزش فیلمساز فیلم کوتاه و مستند کشورمان در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا از آغاز فیلمبرداری «وقتی من گربه را کشتم» در بوداپست خبر داد و گفت: تقریبا بیش از ۶ ماه بود که تولید فیلم قطعی شده بود اما به دلیل کرونا فیلمبرداری به تعویق افتاد ولی خداراشکر توانستیم به مرحلۀ تولید برسیم.

فیلم کوتاه «وقتی گربه را کشتم» ششمین فیلم داستانی منصور فروزش است که روایتگر داستان مردی است که به دلیل مشکلات روانی توانایی مواجهه با گذشته خود را از دست داده است. منصور فروزش که کارگردانی فیلم کوتاه «شیلنگ» را در کارنامه دارد دربارۀ داستان فیلم جدیدش توضیح داد: داستان فیلم بسیار داستان سرراست و قابل درکی است اما وقتی پای روایت به میان می آید این داستان بسیار جذاب تر می شود چراکه سعی بر این بود که مخاطب همان چیزی را در طول فیلم تجربه کند که شخصیت اصلی با آن مواجه است و به همین دلیل می توان گفت روایت و پیرنگ این فیلم است که قدرت اصلی را به محتوای آن می دهد.

کارگردان «چند گره دورتر» دربارۀ روند تولید این فیلم گفت: خوشبختانه ما توانستیم تقریبا حمایت های خوبی برای تولید این فیلم دریافت کنیم که در راس همۀ آنها شرکت آرری است که بهترین تجهیزات را در اختیار ما گذاشت و تا جایی که من اطلاع دارم این فیلم اولین فیلم کوتاه ایرانی است که مورد حمایت آرری قرار دارد.

وی دربارۀ فیلمبرداری اثرش بیان کرد: چیزی که کار را جذاب می کند داشتن بیش از ۸۰ نفر عوامل متخصص در زمینه های مختلف است. ما با تعدد لوکیشن مواجه هستیم و فیلمبرداری در هفت لوکیشن متفاوت انجام می شود که عموما فاصله زیادی با هم دارند به همین دلیل برنامه ریزی بسیار دقیقی برای فیلمبرداری شده است و با توجه به اینکه عوامل این فیلم همه در تولیدات بزرگ سینمای جهان مشارکت داشته اند تقریبا مطمئنم که همه چیز به بهترین شکل پیش خواهد رفت.

این فیلمساز جوان دربارۀ عوامل فیلم گفت: تهیه کننده فیلم سابقۀ کار به عنوان تیم تهیه ترمیناتور، بلید رانر و رابین هوود را در کارنامه دارد، مدیر فیلمبرداری مارسی راگای از فیلمبرداران بسیار حرفه ای مجارستان است که سابقۀ همکاری به عنوان فیلمبردار در فیلم های اینفرنو و هودینی را دارد و مطمئن هستم که میزانسن های سخت این فیلم برای او در عین سخت بودن، جذابیت قابل توجهی دارند.

فروزش دربارۀ زبان فیلم و بازیگران نیز خبر داد: زبان فیلم انگلیسی است و بازیگران هم به همین دلیل از بین بازیگرانی انتخاب شده اند که علاوه بر سابقۀ کار حرفه ای، زبان اول آنها انگلیسی است، چراکه داستان فیلم در آمریکا اتفاق می افتد. پیتر شولر، لیلی والترز و آلتای لورنس بازیگرانی هستند که در این فیلم همکاری می کنند و در حال رایزنی با یک بازیگر دیگر برای یکی از نقش هایی هستیم که فقط صدای او را در فیلم خواهیم داشت.

این نویسنده و کارگردان دربارۀ شکل همکاری با یک تیم بین المللی گفت: بسیار بسیار مشتاقم که روند کار در این سطح را با فیلمسازان کشورمان به اشتراک بگذارم چراکه بعد از ۱۳ سال کار به عنوان فیلمساز و حضور در جشنواره های مختلف بین المللی، روند تولید این فیلم بسیار متفاوت با آن چیزی است که تا به حال انجام داده ام و باید به این هم اشاره کنم که «وقتی من گربه را کشتم» کاملا یک اتفاق تازه و متفاوت در سینمای کوتاه ایران است. در یک توصیف کلی باید بگویم سینمای ایران، سینمایی بالنده و فاخر در تمام جهان است، خصوصا فیلم کوتاه ایران به دلیل زحمات فیلمسازان ایرانی، الان شخصیتی مستقل از سینمای حرفه ای ایران دارد و به عنوان یک فیلمساز فیلم کوتاه ایرانی می توانم با افتخار از سینمای کوتاه ایران نام ببرم زیرا تقریبا در بین همه دست اندرکاران سینمای جهان، فیلم کوتاه ایران قابل احترام و دیدنی است. فیلم کوتاه «وقتی گربه را کشتم» محصول مشترک ایران، مجارستان و انگلیس خواهد بود و نام ایران برای این فیلم اعتباری مضاعف به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    114/077/276/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/424/095/000