راز سفر ایران مثبت شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۲

راز سفر ایران مثبت شد

در هفت ماه نخست امسال ۴ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۵۰۹ سفر خروجی به ثبت رسید.

به گزارش «صبا»، در مدت زمان مشابه پارسال، ۳ میلیون و ۶ هزار و ۵۵۸ سفر ورودی در برابر ۵ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۱۸۱ سفر خروجی، ترازی منفی ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۶۲۳ سفر ثبت شده بود.

همچنین در ۷ ماه نخست سال ۱۳۹۵، ۳ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۳۷۸ سفر ورودی در برابر ۴ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۹۴۹ سفر خروجی داشیم که در آن مقطع زمانی تراز سفر کشور منفی یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۵۷۱ سفر بود.

البته نخستین بار پس از ۳۵ سال در تابستان سال ۹۳ تراز مثبت گردشگری کشور مثبت شد،. در آن زمان، به ازای یک میلیون و ۴۱۷ هزار نفری که از کشور خارج شدند، یک میلیون و ۴۹۷ هزار نفر به ایران آمدند و این موضوع ۸۰ هزار نفر مسافرت ورودی نسبت به سفرهای خروجی را نشان می داد.

این گزارش ضمن اشاره به کاهش سفرهای خروجی، یکی از دلایل مثبت برشدن تراز گردشگری کشور را افزایش نرخ ارز و ارزان بودن هزینه سفر به ایران اعلام کرده است.

در ادامه این گزارش به نقل از اکبر غمخوار، عضو جامعه تورگردانان ایران آمده است: برای آنکه تعداد «سفر ورودی» را به «گردشگر ورودی» تبدیل کنیم و میزان آن را افزایش دهیم، چهار فعالیت شامل تغییر تصویر ذهنی مردم دنیا نسبت به ایران، ساده کردن سفر به ایران، تبلیغات مناسب و پذیرش جوامع محلی در زمینه پذیرش گردشگر خارجی را باید در دستور کار قرار داد.

در پایان این گزارش آمده است: تراز مثبت سفر ورودی به هر دلیلی باشد فرصتی است که باید آن را مغتنم شمرد و شرایط را به گونه ای فراهم کرد تا هم تعداد گردشگرانی که به ایران می آیند افزایش یابد و هم یک «گردشگر» ورود کرده از ایران به عنوان کشوری با مقاصد گردشگری فراوان بهره ببرد؛ اتفاقی که میتواند در چرخش چرخ اقتصاد کشور را نیز تسهیل کند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است