به دلیل آشفتگی ذهنی به «خ ط خ ط ی» روی آوردم/ استفاده از مقواهای بازیافتی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۱۵
آوا شیرجعفری در گفتگو با صبا:

به دلیل آشفتگی ذهنی به «خ ط خ ط ی» روی آوردم/ استفاده از مقواهای بازیافتی

آوا شیرجعفری که نمایشگاهش با عنوان «خ ط خ ط ی» از 31 مرداد در گالری موسسه هوم برگزار است، درباره آن توضیح داد.

آوا شیرجعفری هنرمندی که آثار جدید او در نمایشگاهی با عنوان «خ ط خ ط ی» از تاریخ ۳۱ مرداد در کتابخانه هوم به نمایش درآمده است در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی صبا درباره نمایشگاه خود توضیح داد: سال ۹۴ مجموعه‌ای را با عنوان «خ ط خ ط ی» در گالری جرجانی به نمایش گذاشته بودم که این نمایشگاهی که در حال حاضر برگزار است، بخش دوم آن است.

وی افزود: ایده این نمایشگاه به این شکل به وجود آمد که به دلیل داشتن آشفتگی ذهنی و درگیر بودن با کارهای روزمره و همچنین پرانرژی بودنم، بیشتر به ورزش و خط‌خطی کردن و نقاشی روی می‌آورم و همین شروع این مجموعه بود که به این فکر افتادم تا به این خطخطی‌ها شکلی بدهم و آن‌ها را تبدیل به آرت‌ورک کنم.

این هنرمند درباره اینکه چرا عنوان نمایشگاه سرهم نوشته نشده است، بیان کرد: برای اینکه دلیل نوشته شدن عنوان نمایشگاه به این شکل مشخص شود باید به چیدمان کارها توجه شود که تمام فریم‌های ۱۰×۱۰ به عنوان یک فریم و یک خط اند در صورتی که به خودی خود از هم جدا هستند.

شیرجعفری درباره سبک و تکنیک آثار نمایشگاه «خ ط خ ط ی» گفت: کارها تماما ذهنی است، البته ممکن است یکی از کارها تک چهره دیده شود و در کار دیگری چندچهره با هم دیده شود یا بعضی چهره‌ها از روبه رو و دیگری از کنار مشاهده شود. در واقع برای این آثار از لحاظ سبک و تکنینک خود را محدود نکرده‌ام و تنها به سایز آن‌ها توجه کرده‌ام که قاب ۱۰×۱۰ و کادر ۴×۴ است. همچنین در این نمایشگاه رنگ مقواها با هم متفاوت است چراکه من از بازیافت مقواهایی که در کارگاه خود داشتم استفاده کرده‌ام.

این طراح درباره استیتمنت این نمایشگاه عنوان کرد: من به جای اینکه بخواهم برای بیانیه پاراگراف‌هایی را بنویسم و مساله را برای مخاطب پیچپیده کنم، یکی از آثار این مجموعه را در سایز بزرگی تبدیل به استیکر کردم و همان را به عنوان استیتمنت نمایشگاه قرار دادم.

وی در پایان درباره میزان استقبالی که از این نمایشگاه تا به امروز شده است، بیان کرد: وضعیت استقبال به شکل خوبی بوده و البته ما در پوستر نمایشگاه نیز تاکید کرده‌ایم که افراد برای بازدید با ماسک به نمایشگاه بیایند و حتی اگر کسی به گالری آمد اما ماسک نداشت ما خود به آن‌ها ماسک داده‌ایم.

نمایشگاه «خ ط خ ط ی» سومین نمایشگاه انفرادی آوا شیرجعفری است که در آن ۵۴ اثر به نمایش گذاشته شده است. همچنین این هنرمند در دو نمایشگاه گروهی نیز تا به امروز شرکت داشته است.

نمایشگاه «خ ط خ ط ی» از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۲۱ شهریورماه در کتابخانه هوم به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، خیابان فیاضی (فرشته) ،مجتمع سام سنتر، طبقه ۱ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

استیتمنت نمایشگاه «خ ط خ ط ی»

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000