مستند روایی «بر آستان جانان» را از رادیو تهران بشنوید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۵
تهیه‌کننده «بر آستان جانان» در گفتگو با صبا:

مستند روایی «بر آستان جانان» را از رادیو تهران بشنوید

رضا صفری تهیه‌کننده «بر آستان جانان» از ویژگی‌های این برنامه رادیویی که برای ماه محرم تدارک دیده شده است، سخن گفت.

رضا صفری تهیه‌کننده رادیو در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره ویژه برنامه محرمی خود با نام «بر آستان جانان» که از رادیو تهران روی آنتن می‌رود، اظهار کرد: این برنامه از یک روز پیش از محرم روی آنتن رفته است و پخش آن تا روز هشتم محرم ادامه دارد.

وی ادامه داد: «بر آستان جانان» یک مستند روایی پژوهشی است که ریتم تندی دارد. این برنامه یک راوی دارد که در طول برنامه با سوال‌هایی مواجه می‌شود و یا مساله‌ای ذهنش را درگیر می‌کند و برای پیدا کردن جوابِ سوال‌های خود سراغ کتاب‌ها، اینترنت، فضای مجازی، سخنرانی بزرگان، کارشناس برنامه و… می‌رود.

تهیه‌کننده «بر آستان جانان» تاکید کرد: در واقع صداهای دیگری در برنامه به صورت مستند این بخش‌ها را پوشش می‌دهند. این برنامه هر روز به یک موضوع مشخص می‌پردازد. اشک ریختن برای امام حسین (ع)، مجالس عزا، عشق، محبت و دلدادگی به امام حسین (ع) و…. از موضوعات برنامه است. همچنین به صورت ویژه به شخصیت حضرت عباس، حضرت علی اصغر و حضرت رقیه توجه کرده‌ایم.

به گفته صفری، تمام موضوعات این برنامه به موضوع مهدویت گره می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: روز چهارم محرم به موضوع اشک پرداختیم و از دلایل آن گفتیم. همچنین بررسی کردیم که چرا گریه بر امام حسین (ع) اهمیت دارد و چه کار باید کرد که این اشک کم نشود. موضوع روز پنجم محرم نعمت هیات‌های عزاداری است که امسال به دلیل کرونا از آن محروم هستیم.

تهیه‌کننده «بر آستان جانان» در پایان تصریح کرد: اهمیت مجالس امام حسین (ع)، انتقام شهدای کربلا و پیوند آن با ظهور و اهمیت مقام حضرت عباس و خطبه ایشان بر بام کعبه به ترتیب موضوع روز ششم، هفتم و هشتم محرم است.

«بر آستان جانان» کاری از گروه اخلاق و شهروندی رادیو تهران است که تا روز هشتم ماه محرم هر روز ساعت ۱۱:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه به گویندگی سعید بارانی، روایت مهدی رستمی، کارشناسی حجت السلام دقیقی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی رضا صفری روی آنتن می‌رود.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است