فعلا «دینامیت» و «انفرادی» را اکران نمی‌کنم/ نباید سینماها را تعطیل کرد

سید مسعود اطیابی کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره اکران فیلم‌های جدیدش چنین اطلاع رسانی کرد: «دینامیت» و «انفرادی» دو فیلم جدیدم هستند که آماده پخش هستند ولی به واسطه شیوع بیماری کرونا و نیمه تعطیل بودن سینماها ترجیح می‌دهم فعلاً هیچیک از آنها را روانه پرده نکنم.

وی درباره شیوه اکران آنلاین نیز گفت: من با این نوع اکران برای فیلم‌هایی که مخاطب عام دارند موافق نیستم، همچنین نمایش فیلمی که برای پرده ساخته شده را در تلویزیون مناسب نمی‌بینیم، چون فضای تلویزیون بعد از مدتی تماشاگر را به خمودگی می‌رساند. این مساله تنها برای آثار سینمایی نیست، بلکه خمودگی حاکم بر تلویزیون سبب شده که آثار رسانه ملی یکنواخت باشد تا جایی که حتی تولیدات ایام محرم هم فرقی با دیگر ایام ندارد.

اطیابی ادامه داد: شاید بیماری کرونا تا سال دیگر هم در کشور باشد، برای همین نباید سینماها را تا آن زمان تعطیل کرد، بلکه راه منطقی این است که با رعایت اصول بهداشتی سینماها را مکانی امن برای مردم کرد. این اتفاق نیز به راحتی قابل دستیابی است، تنها کافیست اراده برای آن وجود داشته باشد.

این کارگردان در پایان تاکید کرد: وقتی از ضدعفونی کردن سینماها حرف می‌زنم، منظور این کارهایی نیست که به صورت فرمالیته انجام می‌شود بلکه باید به گونه‌ای این امر رخ دهد که مردم اعتماد کرده و مجدد به سالن‌های سینما بیایند.

فیلم کمدی «دینامیت» با بازی پژمان جمشیدی، احمد مهرانفر، محسن کیایی، نازنین بیاتی و زیبا کرمعلی به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان ساخته شده است.

انتهای پیام/