جشنواره روستاهای دوستدار کتاب مجازی برپا می‌شود/ شیراز همچنان پایتخت کتاب ایران | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۱

جشنواره روستاهای دوستدار کتاب مجازی برپا می‌شود/ شیراز همچنان پایتخت کتاب ایران

هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با رویکرد فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراهیم حیدری مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره برگزاری نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی رویدادهای ترویج کتابخوانی گفت: هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب همانند سال‌های گذشته با تاکید بر رویکرد حوزه مجازی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فراخوان این برنامه در حال بازنگری است و در اول مهرماه اعلام سراسری خواهد شد و مراسم اختتامیه آن نیز طبق جدول زمان‌بندی اسفندماه برگزار و برگزیدگان معرفی خواهند شد.

حیدری همچنین از تمدید دوره پایتختی کتاب شیراز خبر داد و توضیح داد: با توجه به بررسی‌های انجام شده توسط دبیرخانه ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب، گزارش‌های دریافتی و درخواست مسئولان فرهنگی شهر شیراز مبنی بر تمدید دوره پایتختی کتاب شیراز به دلیل شرایط به وجود آمده بر اثر ویروس کووید ۱۹، همین‌طور بحث و بررسی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و موافقت معاون محترم امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد پایتختی شهر شیراز تا آخر شهریور ۱۴۰۰ تمدید شود.

دبیر ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب عنوان کرد: در این مدت شیراز ضمن توجه به برنامه‌های زیرساختی ارایه ‌شده برای پایتختی کتاب، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ترویجی خود را به‌صورت مجازی برگزار خواهد کرد و گزارش سه‌ماهه از میزان پیشرفت برنامه‌ها را به اعضای شورا و دبیرخانه اعلام خواهد کرد. اعضای شورا نیز بازدیدی از این شهر برای میزان پیشرفت برنامه‌ها انجام خواهند داد. همچنین فراخوان هفتمین دوره پایتخت کتاب ایران آذرماه اعلام و مراسم اختتامیه آن شهریورماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

این جلسه با حضور ابراهیم حیدری مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسماعیل زیارتی رییس مرکز مطالعات شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، محمود آموزگار نایب رییس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، رضا برزگر معاون دفتر فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، فریبرز خسروی رییس هیات‌مدیره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی، ابراهیم آشتیانی مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مهدی حشمتی معاون ترویج کتاب‌خوانی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی برگزار شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است