توضیح کلهر درباره عکسی که وایرال شد/ ساز جناب شهناز گوش می‌دادیم! | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۰

توضیح کلهر درباره عکسی که وایرال شد/ ساز جناب شهناز گوش می‌دادیم!

کیهان کلهر آهنگساز و نوازنده کمانچه درباره عکسی که در صفحه شخصی خود قرار داد و پربازدید شد، توضیح داد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا، کیهان کلهر در بامداد آخرین روز مردادماه به مناسبت شادباش زادروز استاد حسین علیزاده یک عکس قدیمی را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشت که در آن محمدرضا شجریان، حسین علیزاده، کیهان کلهر، همایون شجریان و مجید جوادی با چهره‌هایی خندان در یک خودرو نشسته‌اند و بهزاد رضایی این تصویر را به ثبت رسانده است.

این نوازنده ساز کمانچه در توضیح این پست ضمن تبریک زادروز حسین علیزاده نوشت: «نمی‌دانم طی این سالها چند هزار کیلومتر در کنار هم جاده پیمودیم. یا نمی‌دانم چند مرتبه کره‌ زمین را با هواپیما دور زده ایم و حساب تعداد شب‌هایی که بعد از کنسرت سازهایمان را بر دوش انداختیم و خسته، همقدم به هتل برگشتیم دستم نیست.»

وایرال شدن این عکس در شبکه‌های مجازی و حدس‌ و گمان‌ها درباره آهنگ مورد علاقه این استادانِ بنام طی مسیر و زمان و مکان عکس، کیهان کلهر را بر آن داشت تا شب گذشته دوم شهریورماه درباره این عکس دوباره توضیح دهد.

او درباره این عکس نوشت: «با سلام به دوستان عزیز. این تصویر در سال هزار و سیصد و هفتاد و نه توسط آقای بهزاد رضایی در شهر گوتنبرگ سوئد گرفته شده است. گروه ما در اولین تور اروپا (که فاصله گوتنبرگ تا کپنهاگ را به همراه آقای مجید جوادی که در عکس حضور دارند و قرار بود بعنوان راهنما تا مرز دانمارک در کنارمان باشند اما پس از رسیدن به مقصد حاضر به پیاده شدن از اتومبیل نبودند، چون آن زمان دستگاه‌های مسیر یاب هنوز اختراع نشده بود یا اگر شده بود در دسترس ما نبود) با اجرای برنامه «زمستان است و بی تو بسر نمی شود» کشورهای آلمان، اطریش، هلند، سوئد، بلژیک و دانمارک را با همین اتومبیل کرایه ای اُپل اُمگا به رانندگی بنده در کشورهای مذکور طی کرد.

در ادامه عرض کنم که موسیقی مورد علاقه همه ما ساز جناب جلیل شهناز و دیگر اساتید قدیمی بود و گاهی نیز آخرین اجرایمان را می‌شنیدیم و به نقد آن می‌پرداختیم.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است