انتشار هفت داستان بریتانیایی در مجموعه پانوراما با عنوان «یکی مثل تو» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۳
به زودی در انتشارات ققنوس؛

انتشار هفت داستان بریتانیایی در مجموعه پانوراما با عنوان «یکی مثل تو»

هفت داستان کوتاه از هفت نویسنده بریتانیایی در کتاب «یکی مثل تو» با ترجمه حسین علیرضایی به زودی در مجموعه پانوراما از سوی انتشارات ققنوس روانه بازار کتاب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «یکی مثل تو» شامل هفت داستان از نویسندگان بریتانیایی با ترجمه حسین علیرضایی قرار است به تازگی در مجموعه پانورامای انتشارات ققنوس منتشر شود.

برای آشنایی بیشتر با مجموعه پانوراما در پشت جلد کتاب‌های این مجموعه می‌خوانیم: «به رغم ضرباهنگ سریع زندگی امروز، اوقات ما پر است از فراغت‌های کوتاه و فرصت‌های طلایی. اتاق انتظار پزشک و صف بانک و وقت‌هایی که توی تاکسی و مترو می‌گذرانیم، می‌تواند وقف سرک کشیدن از پنجره‌ای کوچک به جهان عجیب شاهکارهای ادبی شود.

نیز، بارها اتفاق افتاده که تلاش کرده‌ایم مطالعه یکی از این شاهکارها را آغاز کنیم اما به دلیل هیبت اثر، نداشتن زمان کافی یا همگام نشدن با حال و هوای داستان به گزیده‌ای خوشخوان و مناسب از آثار نویسنده می‌تواند جرئت و شوق مطالعه نوشته‌ای را که خواندنش کاری شاق به نظر می‌رسید در ما برانگیزد.

پانوراما همین هدف را دنبال می‌کند: جهان نمایی وسیع که به آسانی در دسترس عموم مخاطبان قرار می‌گیرد.»

«مجموعه پانوراما» به دنبال بهره‌‍مندی آسان خواننده مشتاق از ادبیات جهان است. این مجموعه بهترین‌ وخواندنی‌ترین‌های ادبیات جهان را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد، درست مانند آنچه «مجموعه Folio٢€» در انتشارات گالیمار محقق ساخت؛ قرار دادن داستان یا رمان‌های کوتاه یا بخش‌هایی از رمان‌های چند جلدی و گرانبها در دسترس همگان.

گروه انتشاراتی ققنوس نیز پس از بررسی اهداف مجموعه مذکور برآن شد که چنین امکانی را برای مخاطبان فارسی‌ زبان فراهم کند. از این رو انتشارات گالیمار را از تصمیم خود مطلع ساخت. حال، انتشارات ققنوس، افزون برگرفتن اجازه انتشار آثار فرانسوی، قصد دارد آثار ارزشمند دیگری نیز به این مجموعه اضافه کند.

هدف این مجموعه چیزی نیست جز این جمله: «خواندن گزیده‌ای از آثار به مراتب بهتر از نخواندن آن‌هاست.»

«یکی مثل تو» شامل هفت داستان کوتاه با نام‌های «کلاغ» نوشته ال. ای. جی. استرانگ، «زیبای کمبرول» نوشته وی. اس. پریچت، «جان سخت‌ها» نوشته الی اسمیت، «یکی مثل تو» نوشته روآل دال، «قسمت» نوشته جورجینا همیک، «سه پیرمرد» نوشته جورج مکی براون و «راه‌های فرار» نوشته پنه‌لوپه فیتزجرالد است.

کتاب «یکی مثل تو» که شامل هفت داستان از نویسندگان بریتانیایی است توسط حسین علیرضایی ترجمه شده و قرار است به زودی از سوی انتشارات ققنوس وارد بازار کتاب شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است