اعلام فراخوان همایش تاریخ اجتماعی بیماری‌های واگیر در ایران معاصر | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۷

اعلام فراخوان همایش تاریخ اجتماعی بیماری‌های واگیر در ایران معاصر

همایش مجازی با موضوع تاریخ اجتماعی بیماری های همه گیر در ایران معاصر، توسط پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، همایش مجازی با موضوع تاریخ اجتماعی بیماری‌های همه‌گیر در ایران معاصر توسط پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می شود. ربابه معتقدی رییس گروه تحقیقات آرشیوی و تدوین استانداردها در پژوهشکده اسناد که به عنوان دبیر اجرایی در این همایش مجازی حضور دارد با اعلام این خبر در توضیح جزییات برپایی این سمینار گفت: پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در نظر دارد به منظور تحلیل و بررسی تاثیر بیماری‌های همه‌گیر در حیات اجتماعی، همایش مجازی تاریخ اجتماعی بیماری‌های واگیر در ایران معاصر را برگزار کند.

وی ادامه داد: بر این اساس پژوهشگران علاقه‌مند به کار در حوزه تاریخ اجتماعی می‌توانند یافته‌های پژوهشی خود را با ۴ محور پژوهشی پیامدهای اجتماعی بیماری‌های واگیر، پیامدهای اقتصادی بیماری‌های واگیر، پیامدهای فرهنگی بیماری‌های واگیر و بیماری‌های واگیر و بهداشت عمومی به دبیرخانه این همایش ارسال کنند تا در مجموعه مقالات این سمینار که از امکان نمایه سازی علمی- پژوهشی برخوردار خواهد بود، منتشر شود.

دبیر اجرایی همایش مجازی تاریخ اجتماعی بیماری‌های همه‌گیر در ایران معاصر در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به این مطلب که شیوع ویروس کرونا مناسبات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری را دستخوش تغییر کرده است، بیان کرد: فراگیری و گسترش جهانی ویروس کرونا مناسبات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری را دستخوش تغییر کرده است و امید است تا به مدد بازنگری در آنچه بر گذشتگان رفته و تلاشی که برای بنیان گذاشتن روال تازه و تغییر سبک زندگی داشته‌اند و تاریخ اجتماعی بیماری‌های همه گیر در طول تاریخ معاصر ایران به راهکارهایی برای مواجهه بهتر با شرایط بحرانی امروز دست یابیم.

ربابه معتقدی در توضیح جزییات محورهای پژوهشی این همایش عنوان کرد: در بخش نخست محور پیامدهای اجتماعی بیماری‌های واگیر مورد بررسی قرار می‌گیرد که در این بخش سرفصل‌هایی چون بیماری‌های واگیر و امنیت و ناامنی، بیماری‌های واگیر در سال‌های جنگ، بیماری‌های واگیر و مدیریت شهری، بیماری‌های واگیر و خانواده و بیماری‌های واگیر و جمعیت مورد تحقیق و پژوهش قرار می‌گیرد.

وی افزود: محور دوم این همایش بررسی پیامدهای اقتصادی بیماری‌های واگیردار است که در این محور سرفصل‌هایی چون بیماری‌های واگیر و کار و بیکاری، بیماری‌های واگیر و فقر و بیماری‌های واگیر و بحران غذا بررسی می‌شود. محور سوم به پیامدهای فرهنگی بیماری‌های واگیر اختصاص دارد که سرفصل‌هایی همچون بیماری‌های واگیر و سبک زندگی، بیماری‌های واگیر و فرهنگ سازی بهداشت و سلامت، بیماری‌های واگیر و انسجام اجتماعی و مشارکت مردمی، بیماری‌های واگیر و اعتقادات و خرافات، بیماری‌های واگیر و دین در همایش مطرح می‌شود.

دبیر اجرایی همایش مجازی تاریخ اجتماعی بیماری‌های همه گیر در ایران معاصر در پایان توضیح داد: آخرین محور همایش مجازی تاریخ اجتماعی بیماری‌های همه گیر به بیماری‌های واگیر و بهداشت عمومی اختصاص دارد که در این محور بیماری‌های واگیر و دلایل و زمینه‌های گسترش، بیماری‌های واگیر و درمان‌های سنتی و مدرن، بیماری‌های واگیر و پیدایش حفظ الصحه و بیماری‌های واگیر و قرنطینه، بیماری‌های واگیردار و نقش پیروی از استانداردهای بین المللی و بیماری‌های واگیر و واکسیناسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

لازم به توضیح است شهرام یوسفی‌فر دبیرعلمی سمینار تاریخ اجتماعی بیماری‌های واگیر در ایران معاصر است و علاقمندان برای ارسال چکیده مقالات خود تا تاریخ ۲۵ شهریور می‌توانند اقدام کنند. مهلت ارسال اصل مقاله تا تاریخ ۲۵ آبان خواهد بود. علاقه‌مندان برای ارسال مطالب خود می‌توانند به دبیرخانه این همایش به آدرس الکترونیکی shi.epidemic@gmail.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است