۱۰ فیلم برتر تاریخ سینما که تولیدشان زمان زیادی برد | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۹
از شاهکار ترنس مالیک تا آخرین کار کوبریک؛

۱۰ فیلم برتر تاریخ سینما که تولیدشان زمان زیادی برد

نشریه گاردین به دنبال تاخیر در نمایش برخی از آثار مشهور این روزها، 10 فیلم برتری که تماشاگران زمان زیادی انتظارشان را کشیدند، فهرست کرده است.

به گزارش خبرگزاری صبا، بدنبال ایجاد تاخیر قابل توجه در زمان اکران فیلم هایی که تماشاگران بسیاری در دنیا چشم انتظارشان هستند مانند فیلم «تنِت» نولان و یا فیلم «زمانی برای مردن نیست» جدیدترین قسمت جیمز باند، گاردین ۱۰ فیلمی را که تماشاگران برای دیدن شان روی پرده سینما انتظار زیادی کشیدند، فهرست کرده است.

در فهرست گاردین رتبه دهم به فیلم «مردی که دن کیشوت را کشت» ساخته سال ۲۰۱۸ تری گیلیام تعلق گرفت. تری گیلیام اولین بار سال ۲۰۰۰ به سراغ اقتباس از اثر سروانتس رفت ولی مشکلات عدیده در تولید سرانجام کاری کرد «مردی که دن کیشوت را کشت» سال ۲۰۱۸ به نمایش در بیاید.

رتبه نهم به انیمیشن «دزد و پینه دوز» (۱۹۹۳) رسید. این انیمیشن رکورد طولانی ترین مرحله تولید در میان تمام آثار سینمایی را در اختیار دارد. اولین بار سال ۱۹۶۴ بود که ریچارد ویلیامز کلید ساخت این انیمیشن را زد اما مشکلات مالی پایان ساخت این انمیشن را به سه دهه بعد موکول کرد.

فیلم هندی «مغول اعظم» که داستان اکبر کبیر امپراتور قرن ۱۶ و ۱۷ هندی است با دوازده سال زمان تولید در جایگاه هشتم این فهرست قرار دارد البته از زمان نوشتن فیلمنامه تا زمان نمایش «مغول اعظم» ۱۶ سال طول کشید.

در رتبه هفتم فیلم «آخرین وسوسه مسیح» (۱۹۸۸) اسکورسیزی قرار دارد. گفته می شود سال ۱۹۷۲ باربارا هرشی نسخه ای از کتاب کازانتزاکیس را به اسکورسیزی داد. این فیلم که سرانجام سال ۱۹۸۸ روی پرده رفت اولین بار مراحل تولیدش نیز در سال ۱۹۸۳ برنامه ریزی شده بود.

رتبه ششم این فهرست به فیلم مشهور این سال های سینما یعنی «بچگی» (۲۰۱۴) اثر لینکلیتر رسید. لینکلیتر از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۱۳ هرساله یک ماه را به ساخت فیلم اختصاص می داد. لینکلیتر در حال حاضر نیز روی پروژه ای کار می کند که اگر اتفاقی رخ ندهد سال ۲۰۳۹ به نمایش در خواهد آمد.

رتبه پنجم این فهرست به فیلم «در اینجا اتفاق افتاد» محصول ۱۹۶۴ رسید. این فیلم را کوین برونلو و اندرو مولو در طی سالهای جنگ جهانی دوم ساختند آنها در طی تولید فیلم از حمایت های مادی و معنوی تونی ریچاردسون کارگردان نیز بهره گرفتند. گفته می شود کوبریک نیز که مجذوب فیلم شده بود بخشی از بودجه «دکتراسترنج لاو» را برای تمام کردن فیلم «در اینجا اتفاق افتاد» به برونلو بخشید.

«کله پاک کن» اولین ساخته دیوید لینچ که ۵ سال زمان برد و «چشمان باز کاملا بسته» آخرین کار کوبریک که از اواخر دهه ۷۰ زمزمه های ساختش وجود داشت و سرانجام ۱۹۹۹ رنگ پرده سینما دید، در رتبه های چهارم و سوم جای گرفتند.

رتبه دوم این فهرست نیز به فیلم موزیکال خوش آب و رنگ هندی «پاکیزه» محصول ۱۹۷۲ رسید،کارگردان «پاکیزه» کمال امروهی اولین بار سال ۱۹۵۵ قصه این فیلم را از همسرش مینا کوماری بازیگر نقش اصلی فیلم گرفت، آغاز فیلمبرداری فیلم سال ۱۹۵۸ و به صورت سیاه و سفید بود با این حال فیلم سال ۱۹۷۲ سرانجام به طور رنگی به نمایش درآمد، در طول سالهای تولید فیلم امروهی و کوماری در زندگی مشترک نیز از هم جدا شدند. کوماری یک ماه بعد از نمایش فیلم در سن ۳۸ سالگی از دنیا رفت.

در نهایت رتبه اول این فهرست به فیلم «خط باریک سرخ» ساخته ترنس مالیک رسید. مالیک بعد از ساخت دومین فیلم خود یعنی شاهکار «روزهای بهشت» در سال ۱۹۷۸ تا سال ۱۹۹۸ هیچ کار دیگری انجام نداد تا این که با فیلم «خط باریک سرخ» با گروه بازیگران مشهورش به سینما برگشت و نتیجه کار آنچنان عمیق بود که ارزش این ۲۰ سال انتظار را داشت.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000