اعتراف‌نامه کوین اسپیسی در موزه رم/ من حریفانم را خرد کردم | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۸
نمایشی عجیب از آقای بازیگر؛

اعتراف‌نامه کوین اسپیسی در موزه رم/ من حریفانم را خرد کردم

کوین اسپیسی در برنامه‌ای از پیش اعلام نشده با حضور در موزه‌ای در رم، یک قطعه شعر را بدون ایراد هیچ توضیح اضافه‌ای برای گروهی از بازدیدکنندگان اجرا کرد.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، کوین اسپیسی ستاره پرحاشیه یکی دو سال اخیر هالیوود، روز جمعه ۲ آگوست با حضور در موزه‌ای در رم و قرائت شعری از گابریل تینتی شاعر ایتالیایی، بازدیدکنندگان را شوکه کرد.

هنوز معلوم نیست هدف اسپیسی از این نمایش چه بوده است. دنیای کوین اسپیسی از سال ۲۰۱۷ و متهم شدن به آزار جنسی چندین نفر در سال‌های مختلف، متلاطم و به هم ریخته است. دادگاه رسیدگی به این اتهامات از مدت‌ها قبل ادامه دارد، اگرچه به تازگی او از یکی از اتهامات اصلی خود که مربوط به آزار مردی ۱۸ ساله در نانتاکت در ایالت ماساچوست بود، تبرئه شده است.

شعری که اسپیسی در موزه قرائت کرد «بوکسور» نام داشت و او آن را در کنار مجسمه برنزی «بوکسور در آرامش» قرائت کرد؛ قطعه شعری که مضمون آن درباره بوکسوریست که خسته و در هم شکسته، مضروب و خونین در گوشه رینگ رها شده است.

ترجمه بخشی از این شعر به این شرح است:

«من کشور را تکان دادم، میدان مسابقه را به لرزه درآوردم، حریفانم را خرد کردم. من تاریکی را روشن کردم و توهین‌ها را به جان خریده و آنها را به تمجید وا داشتم. هر کسی نمی‌داند چگونه این کار را انجام دهد، هیچکدام از شما. در سوی دیگر اما زندگی برای کسانی که ریسک نمی‌کنند ترسناک نیست»

اسپیسی این قطعه را دو بار و در مقابل جمعیتی در حدود ۵۰ نفر از بازدیدکنندگان موزه قرائت کرد. نماینده این بازیگر قول یک مصاحبه عمومی بعد از اجرای این نمایش را داده بود که این امر محقق نشد.

یکی از خبرنگاران روزنامه «دیلی بیست» که از نزدیک شاهد این ماجرا بود، اجرای اسپیسی را «غیر عذرخواهانه» خوانده ولی در عین حال آن را بیشتر از آن که یک نمایش باشد، یک اعتراف‌نامه توصیف کرد.

گابریل تینتی شاعر این قطعه نیز در توئیتر برخی شایعات مبنی بر سفارشی بودن این شعر را رد کرد و سرودن آن را ادای دینی به آن اثر هنری تاریخی دانست. در عین حال او خرسندی خود را از این نمایش پنهان نکرد و نوشت: چه شب شگفت‌انگیزی! همه از پاسداشت هنر خوشحال بودند. افتخاری بود که کوین اسپیسی شعری از من را قرائت کرد. رم عاشق توست!

کوین اسپیسی پیش از این و در تعطیلات سال نوی میلادی نیز ویدیویی عجیب از خود منتشر کرد و با اجرایی در قالب شخصیت فرانک آندروود در سریال «خانه پوشالی»، از مخاطبان خواست برای قضاوت عجله نکنند.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000