زندگی ورزشکارانِ شهید سوژه سریال رادیویی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۸

زندگی ورزشکارانِ شهید سوژه سریال رادیویی شد

مجموعه نمایشی «قهرمانان جاوید» در ۱۸ قسمت به کارگردانی فریدون محرابی از اول شهریور ماه از رادیو نمایش و رادیو ورزش روی آنتن می رود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، از این هفته مجموعه رادیویی «قهرمانان جاوید» که به زندگی ورزشکاران شهید می پردازد از ۲ شبکه رادیویی نمایش و ورزش پخش می شود

این مجموعه رادیویی به سفارش رادیو ورزش در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده و همزمان از شبکه رادیویی نمایش نیز پخش می شود .

فریدون محرابی کارگردان مجموعه رادیویی «قهرمانان جاوید» با بیان اینکه این قهرمانان هم در ورزش و هم در دفاع از وطن بی دریغ بودند، گفت: این نمایش بر اساس داستان‌های واقعی نوشته شده و فکر می کنم ما در عرصه نمایشنامه نویسی نیاز به تمرکز و دقت بیشتری داریم تا بتوانیم پرداخت نمایشی مناسبتری از زندگی قهرمانانمان داشته باشیم.

وی همچنین درباره نحوه کارگردانی این نمایش رادیویی بیان کرد: وقتی که بازیگران را انتخاب می کردم طبیعتا اولین درخواستم از آنها این بود که به زندگی نزدیک شوند و سعی کنند که این قهرمانان را به درستی بشناسند و تا جایی که می توانند از بازی کردن پرهیز کنند تا قابل باور باشند.

این کارگردان رادیویی ادامه داد: قهرمانان نمایش ما، انسان های خاصی بودند. شاید در نگاه اول به نظر برسد که آنها افراد معمولی جامعه بودند اما از به این دلیل خاص هستند که در یک موقعیت خاص، اتفاقی خاص را رقم زدند .

محرابی عنوان کرد: در بخش فضاسازی تلاش کرده ام ایده جدیدی را در اجرا اضافه کنم تا برای شنونده قابل باور باشد .

وی در پایان گفت: از آنجاکه این نمایش بین سال های  ۵۹ تا ۶۷ اتفاق می افتاد، سعی کردم به همکاران هنرمندم یادآوری کنم که در آن زمان فضا و آدم ها در چه شرایطی بودند و موقعیت ها

مجموعه نمایشی «قهرمانان جاوید» در ۱۸ قسمت به نویسندگی معصومه سلیمی نسب، کارگردانی فریدون محرابی، تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، افکتوری محمدرضا قبادی فر، صدابرداری علی حاجی نوروزی و با هنرمندی حمید منوچهری، ایوب آقاخانی، میرطاهر مظلومی، پریسا مقتدی، بهرام سروری نژاد، ماکان رضایی پور، مهرداد شیخی جکتاجی‌ و عباس توفیقی از اول شهریور ماه ساعت ۸:۱۵ دقیقه از رادیو نمایش پخش می شود و ساعت ۱۳:۴۵ روی آنتن رادیو ورزش می رود.

همچنین این نمایش ساعت ۱۷:۳۰ از رادیو نمایش تکرار می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است