بخش اول شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت آنلاین برگزار می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۱

بخش اول شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت آنلاین برگزار می‌شود

بخش اول شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به صورت آنلاین برگزار می شود.

به گزارش صبا، احد میکاییل‌زاده مدیر روابط عمومی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گفت: تاکنون بیش از ۴۴۰۰ عنوان فیلم در دو بخش ملی و بین‌المللی به این جشنواره ارسال شده است، البته جشنواره امسال در هر ۸ بخش خود به‌صورت کاملاً بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گفت: بخش اول جشنواره که شهریورماه مقارن با هفته دفاع‌مقدس برگزار می‌شود، تا ۱۰ شهریورماه و بخش دوم که در هفته بسیج در آذرماه برگزار خواهد شد، تا ۳۰ مهر تمدید شده است.

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم مقاومت با اشاره به بخش های جدید جشنواره در دوره شانزدهم گفت: با توجه به سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، امسال بخش سیدالشهداء مقاومت نیز به شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اضافه شده که این بخش نیز به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد و تاکنون ۲۰۰ فیلم کوتاه، مستند و نماهنگ از ایران و دیگر کشورها به دبیرخانه ارسال شده که حاکی از استقبال خوب مخاطبان از این بخش است.

وی درباره برگزاری آیین نشان رسول به عنوان یکی از بخش‌های جشنواره گفت: نشان رسول یکی از برنامه‌های انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس است که قرار بود در اسفندماه سال‌ گذشته همزمان با سالگرد فوت مرحوم رسول ملاقلی‌پور، برگزار و جایزه نشان رسول به سینماگر خلاق در حوزه دفاع‌مقدس و مقاومت اعطا شود اما این برنامه به دلیل شیوع ویروس کرونا به تأخیر افتاد. این نشان که مقرر است هر ساله اعطا شود، امسال در شهریورماه و در حین برگزاری بخش اول شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعطا خواهد شد.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در ادامه از برگزاری بخش اول این رویداد سینمایی به صورت آنلاین خبر داد و گفت: اصراری به برگزاری فیزیکی جشنواره وجود ندارد اما تلاش بر این بود که جشنواره به هر دو صورت فیزیکی و مجازی برگزار شود. در نهایت اما تصمیم بر این شد بخش اول جشنواره در شهریورماه به‌صورت آنلاین برگزار شود که البته برنامه‌ها و زیرساخت‌های آن نیز مهیا شده تا به بهترین شکل این اقدام برای اولین‌بار صورت پذیرد.

وی در پایان توضیح داد: در شیوه برگزاری آنلاین، بخش دبیرخانه همچنان به فعالیت اصلی خود ادامه می‌دهد اما مراسم افتتاحیه، اختتامیه، رویدادها، نشست‌ها و نمایش‌ها که با حضور فیزیکی علاقه‌مندان، اهالی سینما، اهالی رسانه و هنرمندان برگزار می‌شد، در پلت‌فرم جشنواره به‌صورت آنلاین ارائه خواهند شد. قطعاً برگزاری آنلاین جشنواره و موفقیت این نوع برگزاری سبب می‌شود در آینده و در دوران پساکرونا نیز این رویه به دلیل کاهش هزینه و نقشی که در جذب بیشتر مخاطب دارد، ادامه پیدا کند.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و «نشان رسول» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است