نماینده مجلس از پیگیری بیمه هنرمندان سنتی و صنایع دستی خبر داد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۸

نماینده مجلس از پیگیری بیمه هنرمندان سنتی و صنایع دستی خبر داد

نماینده مردم بابل و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از پیگیری بیمه هنرمندان صنایع دستی و سنتی در مجلس خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، علی کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه آثار سوزن‌دوزی معاصر ایران با عنوان «نخ و نگاره» بازدید کرد.

در پایان این بازدید که با مشایعت عبادرضا اسلامی کولایی رییس فرهنگسرای نیاوران همراه بود علی کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بسیار خوشحالم که آثار هنرمندانی از سراسر ایران در این فرهنگسرا در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه ها می تواند در چرخش چرخه اقتصادی هنرمندان تاثیرات مثبتی به همراه داشته باشد. تولیدات فرهنگی که از نسل های گذشته به ما رسیده در کنار انتقال فرهنگی می تواند تلنگری برای انسان امروزی باشد که از مفاهیم انسانی و طبیعت دوستی فاصله گرفته است.

نماینده مردم بابل در مجلس با بیان اینکه باید در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حلقه وصلی میان مراکز علمی تحقیقاتی و دانشگاه های فنی و حرفه‌ای با هنرمندان این حوزه باشیم تا این هنرها به دست فراموشی سپرده نشوند، افزود: مشکلات صنفی و بیمه هنرمندان صنایع دستی و سنتی از مسائلی است که باید در مجلس پیگیری کنیم تا هنرمندان صنایع دستی به کارشان دلگرم‌تر شوند و چراغ چنین هنرهایی تا سال‌های سال روشن بماند.

نمایشگاه آثار سوزن‌دوزی معاصر ایران با عنوان «نخ و نگاره» از ۲۰ الی ۳۱ مرداد ماه  توسط پژوهشکده هنر های سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری شرکت آرمان رخش غزل (هیما) و فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است