جلوه‌های نور را به تصویر کشیده‌ام/ چالش معرفتی با «هم پای نور» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۴
عبدالحمید قدیریان در گفتگو با صبا:

جلوه‌های نور را به تصویر کشیده‌ام/ چالش معرفتی با «هم پای نور»

عبدالحمید قدیریان درباره نمایشگاه آثار نقاشی خود با عنوان «هم پای نور» که در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار می‌شود، توضیحاتی را ارائه داد.

عبدالحمید قدیریان هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی صبا درباره نمایشگاه آثار نقاشی خود با عنوان «هم پای نور» که از تاریخ ۵ شهریورماه در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار می‌شود، توضیح داد: نمایشگاه «هم پای نور» قدم دوم بعد از نمایشگاه قبلی من با عنوان «آسمان حسین» است.

وی افزود: هنرمند در مواجهه با پیرامون خود رشد می‌کند و این باعث می‌شود فرد زوایای دیگری را نیز ببیند. در نمایشگاه «آسمان حسین» تلاشم بر این بود که نگاه حضرت زینب (س) به عاشورا را به عنوان یک راز کلیدی برای آخر زمان مطرح کنم، حال در نمایشگاه «هم پای نور» دنبال مکانیزم این تاثیرگذاری هستم.

این هنرمند درباره اینکه چرا عنوان نمایشگاه «هم پای نور» است، بیان کرد: نور جلوه و ابزار اعمال اراده خداوند برای اجرای برنامه‌­هایش است و از آن جایی که همه ما می‌خواهیم عبد خدا باشیم و همواره هم‌پای معبود حرکت کنیم به این دلیل عنوان نمایشگاه را «هم پای نور» برگزیدم.

قدیریان درباره سبک و تکنیک کارهای خود گفت: کارها عموما رنگ روغن است و همچنان آثارم از لحاظ ارتباط مفهوم با فرم، سبک خود را دارند.

این نقاش درباره آثار خود عنوان کرد: هر تابلو مفهوم خود را دارد. تلاش کردم تا جلوه‌های نور را در صحنه‌های مختلف شناسایی کرده و به تصویر بکشم. این نمایشگاه ظرفیت آن را دارد تا موضوع نور را در جامعه مطرح و چالشی معرفتی را ایجاد ‌کند. امیدوارم به بهانه این نمایشگاه اهل تفکر وارد بحث‌های معرفتی شده و نور و معرفت به آن را در جامعه توسعه دهند.

قدیریان در پایان درباره اینکه کشیده شدن آثار این نمایشگاه چقدر زمان برده است، اظهار کرد: این مجموعه را بعد از نمایشگاه «آسمان حسین» یعنی از سال ۹۴ شروع کردم که البته همچنان نیز ادامه دارد.

در نمایشگاه «هم پای نور» که ششمین نمایشگاه انفرادی عبدالحمید قدیریان است حدود ۲۷ اثر به نمایش گذاشته شده که ۷ اثر آن از کارهای قدیمی مربوط به نمایشگاه «آسمان حسین» است که بر آن‌ها بازنگری صورت گرفته است.

نمایشگاه «هم پای نور» از تاریخ ۵ تا ۱۹ شهریورماه در موره هنرهای معاصر فلسطین به نشانی تهران، میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، تقاطع بزرگمهر، شماره ۷۴ آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000