قلب «سارایوو» مجازی اهدا شد/ معرفی برگزیدگان جشنواره فیلم «سارایوو» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۲

قلب «سارایوو» مجازی اهدا شد/ معرفی برگزیدگان جشنواره فیلم «سارایوو»

جشنواره فیلم «سارایوو» با اهدای بالاترین جایزه به فیلم روانشناسانه «تبعید» به کارگردانی ویسار مورینا به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اسکرین دیلی، فیلم مهیج روانشناسانه «تبعید» جایزه بهترین فیلم بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم «سارایوو» را که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد، دریافت کرد.

در مراسم مجازی جشنواره که از طریق پلتفرم مخصوص فستیوال اجرا می شد، ویسار مورینا کارگردان و نویسنده زاده شهر کوزوو جایزه «قلب سارایوو» را بعد از آنکه نامش از سوی میشل آزانویسیوس رییس هیات داوران اعلام شد، با یک پیام ویدیویی از خانه اش در فرانسه دریافت کرد. این جایزه شامل یک جایزه نقدی ۱۶ هزار یورویی نیز بود.

فیلم «تبعید» ساخته ویسار مورینا اولین بار در جشنواره ساندنس و بخش پانوراما جشنواره برلین به نمایش درآمده بود. این فیلم داستان یک مهندس شیمی اهل کوزوو ساکن کشور آلمان است که احساس می کند درکارش مورد تهدید قرار گرفته و در یک بحران هویتی غوطه ور است. مارن آده کارگردان فیلم تحسین شده «تونی اردمن» نیز یکی از تهیه کنندگان این فیلم است.

در این دوره فستیوال، رو حسنوف فیلمساز آذربایجانی نیز جایزه بهترین کارگردانی را به همراه ۱۰ هزار دلار جایزه نقدی برای دومین فیلم بلندش با نام «جزیره درون» دریافت کرد. فیلم «جزیره درون» داستان یک استاد شطرنج بین المللی است که فرصت به چالش کشیدن و مبارزه با قهرمان شطرنج جهان را بدست می آورد. این فیلم اولین نمایش جهانی اش را در فستیوال «سارایوو» تجربه کرده بود.

جایزه بهترین بازیگر مرد و زن جشنواره نیز به ترتیب به ونجلیس موریکیس یونانی برای بازی در فیلم «حفار» و ماریا اسکاریچیچ اهل کشور کرواسی برای بازی در فیلم «مادیان» تعلق گرفت.

جایزه افتخاری این دوره فستیوال را نیز میشل فرانکو فیلمساز مکزیکی و مدس میکلسون بازیگر دانمارکی به صورت مجازی و از راه دور دریافت کردند.

جشنواره فیلم «سارایوو» هفته گذشته ۱۴ آگوست با نمایش فیلم «تمرکز کن، مادربزرگ» ساخته کارگردان بوسنیایی آغاز شده بود و امروز جمعه ۲۱ آگوست نیز به کار خود خاتمه می دهد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است