تابلوهایی که در آنها با نور نقاشی کرده‌اند/ اصفهان میزبان «خط روشن» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۶
مهدی تمیزی به صبا گفت:

تابلوهایی که در آنها با نور نقاشی کرده‌اند/ اصفهان میزبان «خط روشن»

نمایشگاه گروهی «خط روشن» از 30 مرداد تا 28 شهریورماه در موزه هنرهای معاصر اصفهان برپا است.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی صبا،نمایشگاه گروهی «خط روشن» از ۳۰ مرداد تا ۲۸ شهریورماه در موزه هنرهای معاصر اصفهان با همکاری گالری طراحی هنر برگزار است.

مهدی تمیزی مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان درباره این نمایشگاه به خبرنگار صبا توضیح داد که «خط روشن» نمایشگاه ویژه‌ای است زیرا آثار این نمایشگاه متفاوت هستند و با نور کار شده‌اند. برخلاف تابلوهای هنرهای تجسمی که از رنگ در آن‌ها استفاده می‎شود اما این آثار طراحی‌هایی هستند که به وسیله یک مکانیزمی با نور خطوط طراحی‌ها روشن شده‌اند. در واقع این نمایشگاه در گروه لایت آرت یا هنر نور قرار می‌گیرد.

در این نمایشگاه ۳۳ اثر به نمایش گذاشته شده است که موضوع هر کدام از آن‌ها متفاوت است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «نمایشگاه گروهی «خط روشن» در تلاش است با بهره‌گیری از علوم و فنون در هنر و همچنین دستاوردهای تکنولوژیک جدید، مطالعه را برای رسیدن به بعضی از شکل‌ها و قالب‌های جدید اجرایی در هنر هموار سازد. در این میان نور به عنوان عنصری مستقل و قابل کنترل در خدمت هنرمند و تفکر او قرار می‌گیرد و با تغییر رنگ و تعیین میزان شدت نور، هنرمند می‌تواند نوعی جدید از کاربرد نور و ارائه مفاهیم را در آثارش وارد کند.»

هنرمندان نمایشگاه «خط روشن» عبارتند از فرهاد ابراهیمی، میترا ارباب سلجوقی، علیرضا آدمبکان، افشین باقری، سهیل حسینی، کامبیز درمبخش، پری زنگنه، صحرا طباطبایی، قدرت اله عاقلی، مجید عباسی فراهانی، هادی عرب نرمی، محسن غلامی، سروناز فارسیان، الناز فرح اللهی، شکوفه فلاح، امیر کبیرنژاد، مهسا کریمی زاده، پریدخت مشکزاد، الهه مقدمی، زینب موحد، نزار موسوی نیا، علی ندایی، شادی نویانی.

نمایشگاه گروهی «خط روشن» از ۳۰ مرداد تا ۲۸ شهریورماه در موزه هنرهای معاصر اصفهان به نشانی اصفهان، خیابان استانداری، موزه هنرهای معاصر اصفهان آماده بازدید علاقه‌مندان است.

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است