خبری از تشکیل هیات معرفی نماینده ایران به اسکار نیست؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۹

خبری از تشکیل هیات معرفی نماینده ایران به اسکار نیست؟

سال گذشته در روزهای پایانی مرداد نماینده ایران به اسکار معرفی شد که به نظر می رسد تاخیر در برگزاری اسکار 2021 باعث شده امسال هنوز خبری از هیات و معرفی فیلم نباشد.

اسکاربه گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، سال گذشته شامگاه ۲۶ مرداد بود که بنیاد سینمایی فارابی در خبری اعلام کرد که فیلم مستند «در جستجوی فریده» از سوی ایران به اسکار ۲۰۲۰ معرفی شد. آن انتخاب سر و صداهای زیادی را ایجاد کرد و صف مخالفان و موافقان شکل گرفته که مخالفان بیشتر معتقد بودند معرفی یک فیلم مستند به اسکار کاری اشتباه است.

حال امسال با پایان مرداد هنوز خبری از هیات معرفی فیلم ایرانی به اسکار نیست که البته دلیل آن می تواند این باشد که اسکار در سال کرونایی با تاخیر و در فروردین سال ۱۴۰۰ برگزار می شود و فرصت مهلت معرفی فیلم ها دی ماه سال ۹۹ است.

پیش از این رسم بود که اعضای هیات و فهرست اولیه فیلم ها از سوی فارابی رسانه ای می شد که این رسم سال پیش رعایت نشد و به یکباره فیلم نهایی هیات رسانه ای شد.

سال پیش رائد فریدزاده دبیر و سخنگوی هیات معرفی فیلم ایرانی به اسکار بود که به نظر می رسد امسال نیز وی همین مسئولیت را برعهده داشته باشد.

هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی اسکار ۲۰۲۰ فرشته طائرپور (تهیه کننده)، فاطمه معتمدآریا (بازیگر)، ابوالحسن داودی (کارگردان)، تورج منصوری (فیلمبردار)، رسول صدرعاملی (کارگردان)، امیر اثباتی (طراح صحنه)، مرتضی رزاق کریمی (تهیه کننده)، مهرزاد دانش (منتقد) تشکیل شد که رائد فریدزاده (معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی) به عنوان عضو حقوقی این جمع را همراهی می کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است