بررسی آیین‌های نمایشی عاشورا در «بر بال تعزیه» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۲

بررسی آیین‌های نمایشی عاشورا در «بر بال تعزیه» 

برنامه «بر بال تعزیه» با هدف شناخت و واکاوی نشان‌ها و نمادهای تعزیه برای مخاطبان نوجوان شبکه دو در ایام محرم از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه دو، برنامه «بر بال تعزیه» در ۱۰ قسمت با حضور داود فتحعلی بیگی پژوهشگر و فعال باسابقه عرصه تعزیه و چهره تاثیرگذار هنرهای نمایشی و سنتی ایران به روایت ۱۰ داستان از حادثه کربلا و واقعه عاشورا می‌پردازد.
 هدف از تولید این مستند نمایشی آشنا کردن نوجوانان با روایات و نمادهای آیینِ کهنِ تعزیه است و طی آن پیوند عزاداری سیدالشهدا(ع) و آیین‌های نمایشی عاشورایی به صورتی کاملا علمی و بر بستر نمایش بررسی می‌شود.
اذن میدان حضرت علی اکبر(ع)، توبه حر، اذن میدان حضرت قاسم(ع)، دو طفلان مسلم، نماز مسلم در کوفه و … از جمله این روایات نمایشی است. همچنین به پیام های اخلاقی کربلا مثل مفهوم گذشت، ادب، انسانیت حضرت اباعبدا… الحسین (ع) و … نگاهی ویژه خواهد شد.
همچنین یک پیوست ۱۵ دقیقه‌ای پس از برنامه در فضای مجازی برای ارتباط مستقیم با مخاطبان نوجوان علاقمند به هنرهای نمایشی سنتی و آیینی عاشورایی در  نظر گرفته شده است.
«بر بال تعزیه» کاریست از گروه کودک و نوجوان شبکه دو به تهیه کنندگی محسن عامری و روزبه گیلانی و کارگردانی وحید گلستان که از اول محرم هر روز ساعت ۱۹:۰۰ روانه آنتن می‌شود.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است