«سونامی» را آنلاین ببینید/ تقابل بهرام رادان و مهرداد صدیقیان در تکواندو | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۶
پیشنهاد آخر هفته؛

«سونامی» را آنلاین ببینید/ تقابل بهرام رادان و مهرداد صدیقیان در تکواندو

فیلم سینمایی «سونامی» به کارگردانی میلاد صدرعاملی که به ورزش رزمی نکواندو می پردازد، تقابلی ورزشی میان بهرام رادان و مهرداد صدیقیان است.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، فیلم سینمایی «سونامی» به کارگردانی میلاد صدرعاملی سه شنبه هفته جاری وارد شبکه نمایش خانگی شد. این فیلم که جزو معدود آثار تولید شده در ژانر ورزشی در سینمای ایران است، در بخش نگاه نو سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش درآمد.

«سونامی» نخستین فیلم بلند داستانی میلاد صدرعاملی در جایگاه کارگردان است. او فرزند رسول صدرعاملی کارگردان کهنه‌کار سینمای ایران است. او نخستین حضورش در سینما را با دستیاری در فیلم «دختری با کفش‌های کتانی» ساخته‌ پدرش تجربه کرد. میلاد صدرعاملی در ادامه حضورش در سینما خود را در عرصه بازیگری نیز محک زد و در فیلم «من ترانه پانزده سال دارم» دیگر ساخته رسول صدرعاملی حضور یافت و در مقابل ترانه علیدوستی ایفای نقش کرد. او سرانجام نخستین فیلم بلند سینمایی خود را در کسوت کارگردان در سال ۹۷ مقابل دوربین برد.

«سونامی» داستان زندگی دو تکواندوکار ملی پوش به نام‌های مرتضی (با بازی بهرام رادان) و بهداد (با بازی مهرداد صدیقیان) است که وقوع حوادثی سرنوشت این دو را به یکدیگر گره می‌زند. استاد خسروی (با بازی علیرضا شجاع نوری) مربی باسابقه تکواندو پس از سال‌ها دوری از عرصه مربیگری تیم ملی، به دعوت سرپرست جدید فدراسیون تکواندو از آمریکا به ایران بازمی‌گردد. تعدادی از اعضای تیم ملی طی این سال‌ها ایران ترک کرده‌اند تا برای کشور دانمارک بازی کنند. خسروی که در المپیک سال ۲۰۱۲ لندن برای جلوگیری از مبارزه شاگردش مرتضی با ورزشکار صهیونیستی به او گفته است باید ببازی، حالا پس از مصدومیت شاگرد جوانش بهداد که ملقب به سونامی است بار دیگر به سراغ شاگرد قدیمی‌اش مرتضی رفته و او را به تیم ملی فرا می‌خواند. دعوتی که آغازگر چالش‌هایی تازه در اردوی آماده‌سازی تیم ملی تکواندو می شود.

در نگاه کلی به فیلم «سونامی» می توان گفت که این فیلم چند خرده پیرنگ‌ را در دل خود جای داده است و سعی کرده از همه موضوعات و حواشی روز در ورزش بی بهره نماند. همین امر باعث شده است که فیلم روی محور و شخصیت‌های اصلی خود تمرکز کافی را نداشته باشد و فیلمی با سوژه مناسب به دلیل نداشتن پرداخت قوی آنچنان که انتظار می رود از آب درنیاید.

یکی از مهمترین موضوعات ملتهب فیلم بحث رویارو نشدن ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی است که آن هم به هر دلیل، باورپذیر و جامع پرداخته نشده است. از نکات مثبت فیلم درخشش محمدرضا غفاری است که با توجه به اینکه در نقش فرعی و کمک مربی تیم در فیلم حضور دارد اما توانسته است بازی قابل قبولی را از خودش ارائه دهد.

«سونامی» به دلیل آنکه در سینمای محدود و بی تنوع ایران به سمت یک ژانر جدید و پرطرفدار جهانی رفته است قابل ستایش است. از ماندگارترین فیلم‌های ژانر ورزشی که بدون شک جزو محبوب‌ترین آنها نیز به حساب می آید چندگانه «راکی» است که همچنان بسیاری از علاقه مندان سینما سیلور استالونه بازیگر نقش راکی را با این نام به خاطر می آورند.

این فیلم در حال حاضر در سایت‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی مجاز قابل تماشا است.

از بازیگران اصلی سونامی می توان به بهرام رادان، مهرداد صدیقیان، علیرضا شجاع نوری، فرشته حسینی، رعنا آزادی‌ور، امیرمهدی ژوله و محمدرضا غفاری اشاره کرد.

عوامل این فیلم عبارتند از تهیه‌کننده: رسول صدرعاملی، فیلمنامه‌نویس: میلاد صدرعاملی، علی اصغری و محمدرضا صدرعاملی، مدیرفیلمبرداری: پیمان شادمانفر، چهره‌پرداز: عباس عباسی، طراح صحنه: امیرحسین حداد، طراح لباس: غزاله معتمد، تدوین: بهرام دهقانی، صدابردار: مهران ملکوتی، صداگذار: بهمن اردلان، موسیقی: کریستف رضاعی، جلوه‌های ویژه میدانی: ارشا اقدسی، جلوه‌های ویژه بصری: بهنام خاکسار، عکاس: نوشین جعفری.

امید پویانفر

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    120/288/595/500
  • بی‌بدن
    30/533/880/500
  • سال گربه
    26/041/466/500
  • مست عشق
    13/226/218/500
  • آپاراتچی
    4/625/524/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/954/223/000
  • آسمان غرب
    3/777/294/500
  • پرویزخان
    3/346/264/500
  • نوروز
    3/292/711/000