کانون کارگردانان خانه تئاتر برای ورود به فهرست مشاغل تایید شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۷
رییس هیات مدیره خانه تئاتر خبر داد:

کانون کارگردانان خانه تئاتر برای ورود به فهرست مشاغل تایید شد

ایرج راد رییس هیات مدیره خانه تئاتر از تایید شدن کانون کارگردانان خانه تئاتر برای پیوستن به وزارت کار در کمیسیون بند 4 خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از خانه تئاتر، ایرج راد رییس هیات مدیره خانه تئاتر، امروز ۲۹ مرداد ۹۹ درباره پیوستن انجمن‌های خانه تئاتر به وزارت کار توضیح داد: اشکالاتی در اطلاعات ارسال شده از سوی انحمن‌ها وجود دارد که باید هرچه سریع تر برای رفع آن‌ها اقدام شود. جز اشکال در ارسال فرم از سوی انجمن‌ها، مشکل خاصی برای پیوستن انجمن‌های خانه تئاتر به وزارت کار نیست.

رییس هیات مدیره خانه تئاتر با تاکید بر حفظ قدرت و جایگاه خانه تئاتر پس از پیوستن انجمن‌ها به وزارت کار، بیان کرد: انجمن‌های صنفی جدا از هم کارآیی و همگرایی لازم را نخواهند داشت. مطابق دستورالعمل وزارت کار، هر ۵ انجمن صنفی همگن، می‌توانند به کانون صنفی تبدیل شوند. یعنی خانه تئاتر به کانون سراسری هنرمندان تئاتر تبدیل خواهد شد. در این صورت، مسایل حقوقی که برای انجمن‌ها مطرح می‌شود، از طریق کانون‌ها حل می‌شود. در این صورت، رسیدگی به مسایل حقوقی و صنفی، دقیق‌تر و با قاطعیت بیشتری همراه خواهد بود.

به گفته ایرج راد، با پیوستن انجمن‌های حانه تئاتر به وزارت کار، پیگیری مسایل صنفی به قوت خود باقی مانده و مسایل فرهنگی و هنری نیز با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

راد برای پیوستن تمام انجمن‌های خانه تئاتر به وزارت کار، عنوان کرد: انجمن‌ها هرچه زودتر باید مدارک خود را ارسال کنند تا بتوانیم مراحل صنفی شدن را به پایان ببریم.

پیش از این نیز، دو انجمن بازیگران و تئاتر کودک نوجوان مورد تایید کمیسیون بند ۴ قرار گرفته و انجام سایر امور آن‌ها به وزارت کار منتقل شده بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است