فعالیت صنفی نگارخانه‌داران تهران کلید خورد

به گزارش «صبا»، پس از هفتاد سال از تاسیس نخستین نگارخانه تهران (آپادانا ۱۳۲۸) نخستین مجمع عمومی انجمن صنفی نگارخانه‌داران استان تهران برگزار شد. در این مجمع نخست سید محسن هاشمی نماینده هیات موسس (لیلی گلستان ـ گالری گلستان، مژگان والی پور ـ گالری ماه مهر، لی لا ثمری ـ گالری هفت ثمر) ضمن برشمردن اهداف انجمن صنفی نگارخانه‌داران در مراقبت از فضای کسب و کار هنری، اطلاع‌رسانی به اعضا، تنظیم لوایح پیشنهادی برای رفع موانع و بهبود فضای کسب و کار به ارایه گزارش شکل‌گیری این تشکل پرداخت.

لیلی گلستان نیز در سخنان کوتاهی از تحقق این آرزوی بیست ساله ابراز خرسندی و اظهار امیدواری کرد، انجمن صنفی گالری‌داران به درستی بتواند به اهدافش عمل کرده و موجب رونق اقتصاد هنر شود.

همچنین کلاته نماینده اداره کل کار و رفاه امور اجتماعی کلیات اساسنامه را به رأی گذارد. هیات رئیسه این مجمع متشکل از امرالله فرهادی، مژگان والی پور، شیرین پرتوی و دو ناظر انتخابات، شاهین ترکمن و شیث یحیایی توسط مجمع برگزیده شدند.

پس از تصویب اساسنامه نامزدهای عضویت در هیات مدیره و بازرس به معرفی خود و برنامه‌هایشان پرداختند.

آنگاه رای‌گیری انجام و بر اساس نتایج شمارش آرا به ترتیب: هنگامه معمری، آریا اقبال، فرهاد آذرین، ارکیده درودی و الهه جواهری به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و هرمز همتیان و لیلی گلستان به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند. در این مجمع همچنین احسان لاجوردی به عنوان بازرس اصلی و رویا جلیلی به عنوان بازرس علی البدل برگزیده شدند.