ستاد ملی اجازه دهد پس از صفر کنسرت‌ها برپا می‌شود/ آخرین وضعیت سند موسیقی | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۶
مدیرکل دفتر موسیقی:

ستاد ملی اجازه دهد پس از صفر کنسرت‌ها برپا می‌شود/ آخرین وضعیت سند موسیقی

محمد اللهیاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد اسلامی آخرین جزییات از تدوین سند ملی موسیقی را تشریح کرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، محمد اللهیاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد اسلامی در گفتگو با برنامه «استودیو هشت» در مورد سند ملی موسیقی گفت: تدوین سند ملی موسیقی جزو تکالیفی است که در ستاد نقشه مهندسی فرهنگی کشور ذیل سیاست های راهبردی و کلان برعهده وزارت ارشاد گذاشته شده و از این جهت حایز اهمیت است که پیش از این در حوزه موسیقی ما با کمبود اسناد بالادستی مواجه بودیم و این امید می رود که سندی که به کمک صاحب نظران حوزه موسیقی در ارتباط با موسیقی نوشته می شود هم به تصویب شورای انقلاب فرهنگی می رسد و هم در ستاد نقشه مهندسی فرهنگی کشور به عنوان یک سند بالادستی برای حوزه موسیقی ثبت می شود.

وی در جواب این سوال که آیا در جلسه هفته آینده تدوین این سند به پایان می رسد یا خیر، افزود: خیر. در جلسه این هفته که با حضور نمایندگانی از شورای عالی انقلاب فرهنگی به طور مشخص رییس کمیسیون تخصصی هنر و معماری شورای انقلاب فرهنگی برگزار شد بنا براین شد که در جلسات آتی تعدادی از دستگاه ها و صاحب نظران و فعالان حوزه موسیقی دعوت شوند و فرآیند تدوین پیش نویس در آنجا شروع شود.

به گفته وی، طبیعی است که وقتی پیش نویس آماده شود برای تصویب به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد رفت .

اللهیاری عنوان کرد: این پیش نویس در مورد اصول و سیاست های موسیقی در کشور و تناسب آن با زیست بوم فرهنگی و مذهبی ما و همینطور بایدها و نبایدهای آن و اینکه چه اتفاق هایی شایسته است که در حوزه موسیقی پیش بیاید، است .

مدیرکل دفتر موسیقی خاطرنشان کرد: طبیعی است که چهارچوب آثار موسیقایی بیشتر با نگاه سیاست گذاری و حمایتی است. اینکه حوزه موسیقی در کشور ما چه ویژگی هایی باید داشته باشد، دیدگاه های هنرمندان حوزه موسیقی چگونه است، مطالبات هنرمندان حوزه موسیقی چیست در این سند درنظر گرفته می شود.

وی در پایان همچنین درباره تعطیلی کنسرت ها گفت: در روزهای اخیر، کنسرت های آنلاین را برای موسیقی های ردیف دستگاهی و موسیقی نواحی با استقبال هنرمندان برگزار کردند. تا پیش از این اجراهایی که از ابتدای سال در قالب آنلاین برگزار شده بود برای موسیقی پاپ بود اما به تازگی برای موسیقی ردیف دستگاهی و همینطور موسیقی نواحی برگزار شد و بعد از سپری شدن ماه های محرم و صفر تابع آنچه که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند اگر امکان اجرای حضوری و زنده باشد طبیعی است که طبق برنامه ریزی اجراهای زنده برگزار خواهد شد و اگر نه باز به همین منوال اجراهای آنلاین را ادامه می دهند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    114/077/276/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/424/095/000