کمدی‌های قدیمی هم نفروختند/ اکرانِ چراغ خاموشی که بی‌نتیجه ماند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۸
صبا خبر می‌دهد؛

کمدی‌های قدیمی هم نفروختند/ اکرانِ چراغ خاموشی که بی‌نتیجه ماند

در روزهای اخیر چند فیلم پرفروش قدیمی در برخی سالن‌های سینما اکران مجدد شدند که این آثار هم نتوانست مردم را به سینما بکشاند.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، در روزهای گذشته برخی پردیس‌های سینمایی رو به اکران مجدد فیلم‌های کمدی قدیمی از جمله «نهنگ عنبر» و «آینه بغل» آورده اند و به نظر می رسد در شرایط نابه سامان و نیمه تعطیل سینماها، مدیران این پردیس‌ها با گرفتن چراغ سبز از شورای صنفی نمایش تصور کردند که فیلم‌های کمدی پرفروش گذشته می توانند علاج بی رونقی گیشه در سینماهایشان شوند اما بررسی‌ سامانه‌های فروش بلیت نشان می دهد که نه تنها توسط مردم اقبالی به این فیلم‌ها وجود نداشته است بلکه در طول مدت اکران آنها، تنها چند عدد بلیت توانشتند به فروش برسانند.

اکران چراغ خاموش و بی سر و صدای این فیلم‌ها نیز نتوانست کاری از پیش ببرد و در نهایت خود مدیران این سالن‌ها مجبور به برداشتن این فیلم‌ها از روی پرده می شوند همانطور که ناگهان اکران فیلم های اصغر فرهادی را قطع کردند و سمفا هم برخلاف رسم خود اسامی و میزان فروش آنها را نیز حذف کرد.

به نظر می رسد فقدان برنامه ریزی و حمایت از پردیس‌های سینمایی آنها را وادار کرده است که دست به هر کاری بزنند تا در وضعیت کرونایی خود و کارکنانشان را نجات دهند. سوال مهم در این زمینه این است که آیا این تصمیم‌های عجولانه و غیراصولی می تواند اثربخش هم باشد یا اینکه منجر به بی انظباطی و ضایع شدن حق فیلم‌های در حال اکران می شود؟

این حواشی درحالی گریبان سینما را گرفته است که شورای صنفی نمایش تصمیم گرفته است چراغ کم نور سینماها را در دهه اول محرم به طور کامل خاموش کند. حال دیگر می توان به اطمینان گفت برنامه ریزی، مدیریت و اراده جدی برای حل معضلات کم سابقه سینما در ماه‌های اخیر، تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی است.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

اکران مجدد فیلم‌های اصغر فرهادی در سکوت خبری/ مصوبه شورای نمایش نیاز نبود؟

فیلم‌های اصغر فرهادی نیامده رفتند/ وقتی سمفا استثنا قائل می‌شود!

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است