مساله نمایشگاه «۳۶» نگاه ابزاری به زنان است/ حال یک سال و نیم تلاش | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۱۲
مهناز کریمی در گفتگو با صبا:

مساله نمایشگاه «۳۶» نگاه ابزاری به زنان است/ حال یک سال و نیم تلاش

مهناز کریمی درباره نمایشگاه خود که با عنوان «36» در گالری دوران معاصر اصفهان برگزار است، توضیح داد.

مهناز کریمی هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی صبا درباره نمایشگاه جدید خود با عنوان «۳۶» که از ۱۷ مرداد در گالری دوران معاصر برپا شده است، توضیح داد: آثاری که در این نمایشگاه وجود دارند یک مجموعه هستند و کارها به هم مربوط می‌شوند و یک معنا را می‌رسانند. موضوع کارها برگرفته از نگاه اعتراضی من به نگاه کردن به زنان همچون یک صنعت و برخورد ابزاری با آن‌ها است.

وی افزود: من به عنوان یک زن که در این جامعه در حال زندگی کردن هستم همیشه درگیر مساله زنان بوده‌ام و وجود محدودیت‌ها یا نگاه‌هایی همچون همین ابزاری بودن که وجود داشته و یا استفاده یا سواستفاده‌هایی که از زنان شده است همیشه ذهن من را مشغول می‌کرد. من تحصیل کرده رشته نقاشی هستم و همیشه می‌خواستم روی موضوع زنان نیز کار کنم؛ قبل از این مجموعه چند کار نیز انجام داده بودم که موضوع آن مد بود البته هیچ المانی از زنان در آن وجود نداشت اما باعث شد که ذهن من به سمت این موضوعی که الان نمایشگاهم درباره آن است، برود.

کریمی درباره سبک و تکنیک کارهای خود بیان کرد: تکنیک کار من اکریلیک است اما سبک کارهایم به نظر خودم بیشتر رئال است یعنی به سمت واقعیت می‌رود. گاهی کارهایم رنگ سوررئال یا دادائیسم می‌گیرد. خیلی نمی‌توانم بگویم که سبک خاصی برای کارهایم دارم ولی بیشتر سعی کرده‌ام که در این آثار یک فضای شخصی داشته باشم که شبیه به کارهای دیگران نیز نشود.

این نقاش در پایان درباره وضعیت استقبال از نمایشگاه خود در وضعیت شیوع بیماری کرونا گفت: افتتاحیه نمایشگاه از سوی گالری به خاطر شرایط وجود بیماری کنسل شد و استقبال قطعا نسبت به قبل کمتر شده اما فکر می‌کنم تا امروز این نمایشگاه بازخورد بدی نداشته است در صورتی که من انتظار داشتم تعداد افراد کمتری برای بازدید بیایند.

«۳۶» دومین نمایشگاه انفرادی مهناز کریمی است که در آن ۲۳ اثر به نمایش گذاشته شده است. به گفته کریمی، تکمیل شدن این مجموعه یک سال و نیم زمان برده است. همچنین نمایشگاه اول او در سال ۹۱ برگزار شده است.

نمایشگاه «۳۶» از ۱۷ مرداد تا ۵ شهریورماه در گالری دوران معاصر به نشانی اصفهان، چهارباغ بالا، ضلع جنوب شرقی چهارراه نظر، بن بست ۱۳(کیانجو)، پلاک ۵ آماده بازدید علاقه مندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است