وضعیت تئاتر قرمز است/ وام و کمک بلاعوض به تماشاخانه‌ها پرداخت نشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۱
مدیر خانه نمایش مهرگان در گفتگو با صبا:

وضعیت تئاتر قرمز است/ وام و کمک بلاعوض به تماشاخانه‌ها پرداخت نشد

مدیر خانه نمایش مهرگان از تاثیرات شیوع بیماری کرونا بر وضعیت تئاتر می‌گوید.

مهدی علی‌نژاد مدیر خانه نمایش مهرگان درباره تاثیرات شیوع بیماری کرونا بر وضعیت تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر خبرگزاری صبا گفت: وضعیت تئاتر امروزه قرمز و بحرانی است زیرا بسیاری از کارگردانان، نویسندگان و بسیاری از عوامل یک گروه تئاتر بالغ بر هفت ماه است که در بیکاری مطلق به سر می‌برند.

او با اشاره بر تعطیلی تماشاخانه نوفل لوشاتو، ادامه داد: بسیاری از تماشاخانه‌های خصوصی که عمدتا در مکان‌های استیجاری هستند و اجاره‌های بالایی را در طول سال تقبل می‌کنند در شرف تعطیلی و جمع آوری هستند. مدیریت تمامی تماشاخانه‌ها اعم از خصوصی و دولتی با صبر و تحمل برای بهبود یافتن شرایط یا دریافت حمایت از دولت همچنان درحال تلاش برای توسعه تئاتر کشور هستند.

کارگردان نمایش «موسیقی مجلسی» بیان کرد: تا به این لحظه هیچ یک از وام‌ها و کمک‌های بلاعوضی که دولت وعده داده بود، محقق نشده است این درحالیست که پیش‌تر با اطمینان کامل از پرداختی وامی در پایان مردادماه خبر داده بودند.

او افزود: ریاست محترم مرکز هنرهای نمایشی، ریاست صنف تماشاخانه‌داران خصوصی و سایر اعضای این صنف تمام تلاش خود را در راستای دریافت این کمک‌ها انجام داده‌اند و همه ما امیدواریم تا هرچه سریعتر به نتیجه‌ دلخواهی که بسیاری از ما در انتظار آن هستیم، برسند.

علی‌نژاد با بیان اینکه بسیاری از اهالی تئاتر به سمت تک اجرا سوق پیدا کرده‌اند، عنوان کرد: تعداد تک اجراها و نمایشنامه خوانی‌ها در تمامی سالن‌های خصوصی رو به افزایش است، اما هیچ کدام از آن‌ها جایگزین اجرای عموم نخواهد شد.

او گفت: تماشاخانه مهرگان پیش از ایام کرونا با دو سالن اجرا، حداقل ۴ اجرا برای نمایش داشت ولی امروزه متاسفانه این آمار به هفته‌ای یک یا دو تک اجرا و نمایشنامه خوانی رسیده است. این اتفاق نیز تنها برای روشن ماندن چراغ تئاتر و این تماشاخانه انجام می‌شود.

علی‌نژاد در پایان تاکید کرد: بدون شک اگر شرایط شیوع بیماری کرونا همینگونه باقی بماند و دولت نیز به وعده‌های خود در راستای حمایت از اهالی تئاتر عملیاتی نشود، تئاتر تا پایان سال جاری به ورطه نابودی کامل خواهد رفت و ما در سال آینده تماشاخانه خصوصی تئاتر و اساسا تئاتر نخواهیم داشت.

صادق سیادت

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    114/077/276/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/424/095/000