رادیو سلامت بر پروتکل‌های بهداشتی تاکید دارد/ توجه به پویش «نذر ماسک» | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۳
مدیر رادیو سلامت به صبا گفت:

رادیو سلامت بر پروتکل‌های بهداشتی تاکید دارد/ توجه به پویش «نذر ماسک»

صدیقه اعتمادسعید مدیر رادیو سلامت از برنامه‌های این شبکه رادیویی در ماه محرم سخن گفت.

صدیقه اعتمادسعید مدیر رادیو سلامت در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره رویکرد این شبکه رادیویی در ماه محرم عنوان کرد: رادیو سلامت از حدود یک ماه قبل بحث تجمع‌ها به ویژه تجمع‌هایی را که در فرهنگ دینی و ملی ما وجود دارد در برنامه‌سازی لحاظ کرده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه این شبکه رادیویی فرهنگسازی درباره پیشگیری از بیماری کرونا است، بیان کرد: رادیو سلامت نکاتی را که مقام معظم رهبری درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اجتماعات ماه محرم مطرح کرده‌اند، یکی از محورهای اصلی برنامه‌سازی خود قرار داده است.

مدیر رادیو سلامت افزود: حدود یک ماه است که در برنامه «نیم نگاه» و «مخاطب خاص» به صورت ویژه به این موضوع پرداخته‌ایم. همچنین با مسئولان و تصمیم‌گیران این عرصه در برنامه‌های چالشی و مجله‌ای، گفتگو و پروتکل‌ها را تبیین و با آینده نگری خطرهای اجرایی نشدن پروتکل‌ها را به مخاطبان گوشزد می‌کنیم.

اعتمادسعید درباره دیگر برنامه‌های این شبکه نیز گفت: باتوجه به اینکه در دین اسلام سلامت از اولویت‌های اولیه مطرح شده است، بحث شعور حسینی را همراه شور حسینی یکی از محورهای اصلی برنامه‌سازی ما برای این ماه در نظر گرفته شده است. همچنین با طرح‌هایی مانند هر خانه یک حسینیه که وزارت بهداشت و درمان به عنوان مرکز فرماندهی کرونا برای این ایام در نظر گرفته است، همراه هستیم تا هیچ یک از افرادی که در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شرکت می‌کنند، مریض نشوند.

وی با بیان اینکه رادیو سلامت برنامه‌های ویژه‌ای برای مدافعان سلامت تدارک دیده است، اظهار کرد: رادیو سلامت مدتی است که به پاس تجلیل از مدافعان سلامت که در خط مقدم مبارزه با کرونا فعالیت می‌کنند، برنامه‌هایی را تدارک دیده است که در ایام محرم نیز این برنامه‌ها ادامه می‌یابد. همچنین توجه مردم را به این مساله جلب می‌کنیم که باید مراقب سلامت خود و کادر درمان که بدون چشم‌داشتی مشغول فعالیت در بیمارستان و مراکز درمانی هستند، باشند.

مدیر رادیو سلامت ادامه داد: تبلیغ فرهنگ حسینی، عزتمندی در فرهنگ و سبک زندگی عاشورایی، مهارت عشق ورزی و همدلی و کمک‌های مومنانه در ماه محرم از دیگر محورهای برنامه‌سازی ما برای این ماه است.

اعتمادسعید در پایان به چند برنامه اختصاصی این ماه اشاره و خاطرنشان کرد: رادیو سلامت برای تاسوعا و عاشورای حسینی یک ویژه برنامه تدارک دیده است که از ۱۰ تا ۱۲:۳۰ روی آنتن می‌رود. پویش «نذر ماسک» از شب اول محرم در رادیو سلامت به آن پرداخته می‌شود. «به بلندای تاریخ» که به بحث سبک زندگی و مهارت عزت نفس می‌پردازد و برنامه «مشق عشق» که از اول محرم ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ با موضوع مهارت‌های عشق ورزی و همدلی پخش می‌شود، از ویژه برنامه‌های ما برای ماه محرم است.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است