«وقتی من گربه را کشتم» ماه آینده کلید می‌خورد/ قتل یک گربه برای رهایی از خاطرات! | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۱

«وقتی من گربه را کشتم» ماه آینده کلید می‌خورد/ قتل یک گربه برای رهایی از خاطرات!

فیلمبرداری فیلم کوتاه «وقتی من گربه را کشتم» به کارگردانی منصور فروزش با همکاری شرکت آرری نیمه شهریورماه در اطراف بوداپست آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، فیلم «وقتی من گربه را کشتم» به کارگردانی منصور فروزش با همکاری و حمایت شرکت آرری که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات سینمایی در جهان است، ساخته می‌شود.

شرکت آرری هر ساله در تعدادی فیلم‌های سینمایی و کوتاه مشارکت می‌کند که از آن جمله می‌توان به فیلم‌های «جوکر»، «چرنوبیل»، «مرد ایرلندی» و … اشاره کرد.

فیلم کوتاه «وقتی من گربه را کشتم» روایتگر داستان مردی است که برای رهایی از خاطراتش، گربه‌اش را به قتل می‌رساند. این فیلم کوتاه ۱۵ دقیقه‌ای که در بوداپست مجارستان تولید خواهد شد، ششمین فیلم کوتاه منصور فروزش و اولین فیلم کوتاه داستانی او در خارج از ایران است.

فروزش درباره ساخت این فیلم گفت: برای جلب حمایت و پیدا کردن بودجه تولید فیلم تقریبا ۶ ماه زمان صرف کردیم در حالیکه حدوداً یک سال پیش فیلمنامه فیلم آماده شده بود اما به دلیل تعدد لوکیشن و فیلمبرداری خاص این فیلم، نیاز داشتیم تا روندی کاملا حرفه‌ای پیش برود به همین دلیل هم تقریبا تمام عوامل این فیلم سابقه کار در تولیدات بزرگ سینمای هالیوود را دارند.

وی افزود: این پروژه شرایط تولید بسیار ویژه‌ای دارد چرا که عوامل کار به دقت و به شکلی کاملا حرفه‌ای با تولید برخورد کرده‌اند، مثلا با مدیر فیلمبرداری، مارسی راگای که فیلمبرداری مجارستانی است و سابقه کار به عنوان فیلمبردار در تولیداتی مثل «اینفرنو» و «هودینی» را دارد ساعت‌ها بر سر مسائل فنی و حرکت دوربین تبادل نظر و بحث کرده‌ایم.

این کارگردان درباره تولید این فیلم در شرایط کرونا عنوان کرد: شرایط واقعا قابل پیشبینی نیست، چرا که در یکی از نامشخص‌ترین زمان‌ها از نظر مساله کرونا به سر می‌بریم. در حالیکه باید برای تمام تست کرونا تهیه شود، اما با اینکه تیم تولید وظیفه‌شان را به شدت بی‌نقض پیش می‌برند اما کماکان من نگران مراحل قبل از تولید هستم تا بیماری آسیبی به ما وارد نکند، چرا که سلامتی افراد از هر فیلمی مهم‌تر است.

کارگردان «چند گره دورتر» درباره تفاوت تولید فیلم کوتاه در ایران و خارج از ایران توضیح داد: فیلم کوتاه همیشه یک اتفاق جذاب، خلاقانه و هنری برای تمام عوامل سینمایی در همه جای دنیا است، هرچقدر هم که افراد حرفه‌ای باشند اما فیلم کوتاه برایشان یک تجربه تازه و جذاب سینمایی است. اگر بخواهم دقیقا بگویم حس عوامل به این فیلم کوتاه چیست باید بگویم مثل این است که بگوییم عوامل سینمای هالیوود مثل کارکنان روزنامه هستند که باید سریع، دقیق و روزانه تعداد مشخصی از مطالب را آماده کنند اما فیلم کوتاه مثل نوشتن یک شعر کوتاه یا یک هایکو است که علاوه بر اینکه کوتاه و مختصر است اما باید سرشار از خلاقیت باشد و به همین دلیل است که این عوامل به شدن مشتاق و باانگیزه هستند.

فروزش در پایان درباره حمایت آرری از این فیلم گفت: در مرحله اول فیلمنامه است که موضوع را برای حامیان جذاب می‌کند، بعد از آن تیمی که می‌خواهند فیلم را تولید کنند باید هم از نظر هنری و سابقه و هم از نظر فنی و تکنیکی قابل اعتماد باشند علاوه بر این‌ها باید تمام مراحل تولید مشخص و برنامه ریزی شده باشد. چرا که ارزش تجهیزاتی که آرری در اختیار ما می‌گذارد بسیار قابل توجه است و اگر این حمایت وجود نداشت تقریبا استفاده از این تجهیزات محال بود.

فیلم کوتاه «وقتی من گربه را کشتم» در حال طی کردن مراحل پایانی پیش تولید است و فیلمبرداری آن در اواخر آگوست در جنگل‌های اطراف بوداپست آغاز خواهد شد. این فیلم کوتاه تولید مشترک ایران، انگلستان و مجارستان خواهد بود.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است