تلویزیون و شهرداری هیچ کمکی به سینما نمی‌کند/ خطر سینما بیشتر است یا بازار رفتن؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۴
امید امین نگارشی در گفتگو با صبا:

تلویزیون و شهرداری هیچ کمکی به سینما نمی‌کند/ خطر سینما بیشتر است یا بازار رفتن؟

امید امین نگارشی می گوید حمایت نکردن نهادها و ارگان ها از سینما این ذهنیت را به وجود می آورد که سینما در اولویت قرار ندارد.
امید امین نگارشی کارگردان فیلم سینمایی «تا ابد» در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا گفت: در شرایطی که بیشتر کارگردان ها و تهیه کنندگان سینمایی ریسک نمی کنند و فیلم های خود را اکران نمی کنند تهیه کننده فیلم «تا ابد» محمد نجفی زاده تصمیم گرفت که این فیلم را اکران کنیم زیرا سینما برای ما با ارزش است و این هنر را دوست داریم در نتیجه تصمیم گرفتیم این فیلم در شرایط کرونایی اکران شود تا هم فیلم دیده شود و هم سینما از رکود خارج شود ولی به غیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسی از ما حمایت نکرد.
این کارگردان با اشاره به اینکه صدا و سیما هیچ حمایتی از فیلم سینمایی «تا ابد» نکرده است، تاکید کرد: متاسفانه هیچ نهادی در این شرایط از فیلم های سینمایی حمایت نمی کند و اگر این روند ادامه پیدا کند سینما با معضل و مشکلات بزرگی رو به رو می شود و ادامه دار شدن این موضوع تا ۶ ماه دیگر سبب می شود سینما از روی پرده پایین و روی موبایل ها بیاید. بخشی از سالن های سینما خصوصی هستند و اگر هر روز تعداد تعطیل شدن سینماها بیشتر شود چیزی از سینما باقی نمی ماند زیرا سینما وابسته به سالن ها است.
وی افزود: من پروانه ساخت فیلم جدیدم را گرفتم ولی واقعا جرات نمی کنم فیلم را بسازم زیرا هیچ گونه حمایتی از ما نمی شود و این مشکلات بعد از بیماری کرونا هم بیشتر شده است. حتی شهرداری هم تبلیغاتی در این زمینه انجام نداده است در صورتیکه در این حوزه تبلیغات خیلی مهم است و  فقط ما در فضای مجازی تبلیغات داریم  و از زمان شروع اکران این فیلم روزی پنج میلیون فروش داشته است.
این کارگردان با اشاره به فروش فیلم ها در شهرستان ها توضیح داد: قبل از کرونا فروش بیشتر فیلم ها در شهرهای دیگر از جمله شیراز و مشهد بود. حمایت نکردن از سینما این ذهنیت را به وجود می آورد که سینما در اولویت قرار ندارد و این موضوع واقعا به ضرر هنر است.
وی درباره فیلم «تا ابد» تاکید کرد: این فیلم درباره پول نزول و ربا است و نشان می دهد بعد از رد و بدل شدن این پول چه اتفاقات ناگواری رخ می دهد که این موضوع فقط مربوط به کشور خودمان نمی شود بلکه یک مساله جهانی است. من از اکران این فیلم در این شرایط اصلا ناراحت نیستم زیرا سینما یعنی اکران در نتیجه باید کمک کنیم تا این صنعت زنده بماند.
کارگردان فیلم «تا ابد» در پایان گفت: خیلی ها به دلیل بیماری کرونا به سینما نمی روند در صورتیکه حضور در سالن های سینما خطر کمتری نسبت به حضور در بازار بزرگ تهران یا مترو دارد زیرا هم فاصله گذاری اجتماعی رعایت می شود و هم ضدعفونی می شود در نتیجه خطر ابتلا به این بیماری در سالن های سینما کمتر از جاهای دیگر از جمله رستوران است.
غزاله سعادتی
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است