جانمان را کف دستمان گرفته‌ایم/ بازی در سه نقش متفاوت در «جیرجیرک» | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۸
ویدا جوان در گفتگو با صبا:

جانمان را کف دستمان گرفته‌ایم/ بازی در سه نقش متفاوت در «جیرجیرک»

ویدا جوان در رابطه با اهمیت توجه به تئاتر در ایام کرونا و تلاش گروه جیرجیرک صحبت کرد.

ویدا جوان بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر خبرگزاری صبا که این شب ها با نمایش «جیرجیرک» روی صحنه است، گفت: در شرایط فعلی که کرونا جان بسیاری از افراد را تهدید می‌کند و عده‌ بسیاری عزادار اقوام و یا دوستان خود شدند، حضور در صحنه تئاتر یک ریسک بزرگ محسوب شده و همچون گرفتن جان در کف دست است.

او ادامه داد: گروه ما با این هدف که در این شرایط چراغ تئاتر خاموش نشود این ریسک را پذیرفتیم و با تمرین بسیار این نمایش را روی صحنه بردیم. علاوه براین کسب درآمد برای گذران زندگی نیز در شرایط فعلی که این بیماری موجب کاهش بسیار تولید آثار سینمایی و تلویزیونی شده است نیز برای افرادی همانند من که هیچ شغل و منبع درآمدی دیگری ندارند نیز بسیار مهم است.

بازیگر سریال «زیر همکف» تاکید کرد: عشق به تئاتر در اکثریت هنرمندان این گروه وجود دارد، این عشق از صبر برای پایان یافتن کرونا و اجرای تئاتر در آن زمان جلوگیری کرد و ما با تمام خطرات در زمان اوج شیوع بیماری کرونا دست و پنجه نرم کردیم.

او درباره نمایش «جیرجیرک» و مضمون آن اظهار کرد: این اثر با شیوه اجرایی که بیشتر به سمت مدرن است، روی صحنه می رود و بر مبنای یک قصه واحد نخواهد بود. تمامی کاراکترهای این نمایش پسامد جریاناتی را روایت خواهند کرد که در گذشته برایشان رخ داده است، تمامی آن ها یک نکته مشترک دارند و در اپیزودی جداگانه به همه‌ آن‌ها اشاره خواهد شد.

جوان با بیان اینکه پایه‌ها و ریشه‌های این نمایش از مکتب رئالیسم جادویی در ادبیات سرچشمه گرفته است، افزود: علاوه بر شیوه مدرن، در این نمایش در برخی از صحنه‌ها از شیوه کلاسیک استفاده شده است و به دلیل آنکه در بسیاری از صحنه های آن، از پرفورمنس استفاده شده است به نوعی پرفورمنس تئاتر نیز محسوب می‌شود.

این بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر با بیان اینکه در «جیرجیرک» سه کاراکتر متفاوت و سه اعتراف متفاوت را بازی می کند، گفت: برای تمام کسانی که علاقمند و پیگیر ادبیات بوده اند، رئالیسم جادویی هرگز نام ناآشنایی نیست به همین دلیل بنده نیز باتوجه به علاقمندی شخصی خود نسبت به این نوع آثار و مطالعه‌های پیشین، ارتباط خوبی با این مونولوگ ها برقرار کردم.

بازیگر فیلم سینمایی «آبادان یازده۶۰» و نمایش «مضحکه شبیه قتل» تاکید کرد: «جیرجیرک» قطعا مخاطب خاص دارد اما هر تماشاگری با هر سلیقه‌ای می‌تواند به تماشای این اجرا بنشیند؛ چراکه در این نمایش هر اپیزود و هر مونولوگ جهان خاص خودش را دارد و در نقاط و نکاتی این جهان ها به هم متصل می شوند. شیوه های متفاوت اجرای هر کدام از این اعترافات می‌تواند مطابق با سلایق گوناگون و تماشاچیان مختلف باشد.

ویدا جوان در پایان بیان کرد: به همه علاقمندان و دوستداران تئاتر که به دلیل شرایط فعلی همچون ما دلتنگ تماشای تئاتر هستند، توصیه می کنم «جیرجیرک» را به تماشا بنشیند و لذت ببرند.

نمایش «جیرجیرک؛ نسخه پاراجانف» به نویسندگی و کارگردانی آرش سنجابی، تهیه کنندگی مهدی غلامی سرخه تا ۶ شهریورماه، همه روزه ساعت ۲۱ در سالن شماره یک پردیس تئاتر سپند روی صحنه می‌رود.

شکیبا آدینه، پویا امینی، پرهام امینی، ایمان اصفهانی، ویدا جوان، رها حاجی زینل، پرستو حمیدی، ستایش رجایی نیا، پردیس زارع، نازنین صلح جو، دانیال عبادی، رازیما میرزایی، پریسا محسنی، حمیدرضا نعیمی، جواد یحیوی، به ترتیب حروف الفبا، بازیگران این اثر نمایشی هستند.

صادق سیادت

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است