چرا زرافه گردنی به این درازی دارد؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۱
معرفی کتاب؛

چرا زرافه گردنی به این درازی دارد؟

کتاب «تکامل شگفت‌انگیز» نوشته آنا کلیبورن با ترجمه کاوه فیض‌اللهی در مجموعه ادبیات کودکان و نوجوانان نشر نو به تکامل حیات روی زمین می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، کتاب «تکامل شگفت‌انگیز» نوشته آنا کلیبورن با ترجمه کاوه فیض‌اللهی در نوبت چاپ اول از سوی نشر نو در اختیار علاقه‌مندان ادبیات کودکان و نوجوانان قرار گرفت.

این کتاب به شما می‌گوید که تکامل چیست، چگونه کار می‌کند و چه کسی اسرار آن را کشف کرد. و سفر دور و دراز حیات را نشانتان می‌دهد؛ از نخستین جانداران ساده‌ای که ۳/۸ میلیارد سال پیش پدید آمدند تا انسان ریخت‌های سخنگوی اعجاب‌انگیزی که امروزه در سیارۀ زمین ساکن‌اند، و انسان نامیده می‌شوند!

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه چیز آن در تغییر است. سنگ‌ها کم‌کم ترک می‌خورند،از هم می‌پاشند، و باز از نو تشکیل می‌شوند. شکل دیواره‌ها دره‌ها و ساحل‌ها تغییر می‌کند. خود سیاره‌ها و ستاره‌ها نیز مدام درحرکت و تغییرند.

بیشتر از همه، و سریع‌تر از همه، موجودات زنده‌اند که تغییر می‌کنند. از فصلی به فصل بعد تغییر می‌کنند. به دنیا می‌آیند، تا وقتی که می‌میرند، بچه‌هایشان جای آن‌ها را بگیرند. و با گذشت نسل‌ها، انواج جدیدی از موجودات زنده به وجود می‌آیند، یا تکامل می‌یابند.

این فرآیند که تکامل نامیده می‌شود، بسیار مهم است. بخش بزرگی از زیست‌شناسی یا علم بررسی جانداران است. تا قرن نوزدهم طول کشید که دانشمندان طرز کار تکامل را کشف کنند کمتر از ۲۰۰ سال پیش. هنوز هم سرگرم بررسی‌اش هستند تا چیزهایی بیشتری کشف کنند.»

چرا زرافه گردنی به این درازی دارد؟ چه چیزی باعث می‌شود که یک ماهی، ماهی به شمار آید؟

چگونه ممکن است تمام جانداران، از گیاهان، باکتری‌ها و قارچ‌ها گرفته تا سنجاقک، هشت‌پا و انسان با هم خویشاوند باشند؟ پاسخ این پرسش‌ها و بسیاری از پرسش‌های دیگر درباره حیات روی زمین در تکامل است.

کتاب «تکامل شگفت‌انگیز» نوشته آنا کلیبورن با ترجمه کاوه فیض‌اللهی در نوبت چاپ اول در ۸۸ صفحه و با قیمت ۳۵ هزار تومان از سوی نشر نو روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است