زندگینامه ایران درودی برای جوان‌ها الهام‌بخش است/ لایوها ادامه می‌یابد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۸
احسان کرمی در گفتگو با صبا:

زندگینامه ایران درودی برای جوان‌ها الهام‌بخش است/ لایوها ادامه می‌یابد

احسان کرمی درباره لایو اینستاگرامی خود که 27 مرداد در ساعت 22:30 برگزار می‌شود و قرار است در آن کتاب زندگینامه ایران درودی خوانده شود، توضیح داد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی صبا، احسان کرمی دوشنبه ۲۷ مردادماه ساعت ۲۲:۳۰ قرار است در لایو اینستاگرامی خود کتاب «در فاصله دو نقطه…!» که اتوبیوگرافی ایران درودی است، بخواند. کرمی درباره اینکه چرا سراغ این کتاب رفته است به خبرنگار صبا گفت: من این شانس را داشتم که خود خانم درودی کتابشان را پارسال (سال ۹۸) به نام من امضا کنند و در روز تولدشان آن را به من بدهند. وقتی این کتاب را خواندم، متوجه شدم این کتاب به دلیل اتفاقاتی که خانم درودی در زندگی‌شان پشت سر گذاشته‌ و در آن قید کرده‌اند می‌تواند برای ما جوان‌ها الهام بخش باشد.

از آن جایی که خود ایران درودی در این لایو حضور خواهد داشت کرمی درباره این که آیا در این لایو تنها قرار است کتاب خوانده شود یا پیرامون کتاب نیز بحثی خواهد شد، بیان کرد: من توقع نداشتم که خانم درودی در لایو شرکت کنند و این محبت و بزرگواری ایشان است. این موضوع برایم جالب است که ایشان انقدر به جوانترها اطمینان دارند چراکه ایشان با بزرگان عرصه‌های هنر روابط بسیار نزدیک و صمیمانه دارند. پارسال روز تولدشان گفتند که دوست دارند کتابشان را بخوانم و به کتاب صوتی تبدیل کنم اما به دلیل سفری که داشتم این فرصت میسر نشد تا اینکه تصمیم گرفتم در این دوران کرونا برای مردم از این امکانی که دارم استفاده کنم و این کتاب را برایشان در لایو خود بخوانم. در نتیجه این پیشنهاد را مطرح کردم و ایشان گفتند که خودشان هم در لایو حضور پیدا خواهند کرد البته با توجه به ساعت برگزاری این لایو که کمی در ایران دیروقت است خانم درودی جلسه اول را حضور خواهند داشت و جلسات دیگر آن را در بعضی شب‌ها خواهند بود. در مورد خود کتاب هم در ابتدا حتما با خانم درودی صحبت می‌کنم و از ایشان نیز خواستم که هرجا نیاز به توضیح است آن را بیان کنند.

این مجری درباره اینکه آیا این کتاب‌خوانی‌ها ادامه خواهند داشت، توضیح داد: من تصمیم دارم تا این روند کتابخوانی را هر شب در لایو اینستاگرامی‌ام ادامه دهم. دلیل اینکه تصمیم گرفته‌ام این کار را در لایو انجام دهم به خاطر این است که دلم می‌خواست یک ارتباط زنده‌ای وجود داشته باشد و اگرنه امکان اینکه از قبل فیلمی بگیرم و ادیتی هم روی آن انجام بدهم، بود اما دوست داشتم این ارتباط زنده در ساعات پایانی شب وجود داشته باشد تا شاید بعضی بعد از گوش دادن به یک کتاب به خواب بروند.

وی افزود: مشخص نیست که خواندن این زندگینامه چقدر طول بکشد و در چند لایو ادامه پیدا کند ولی هر شب حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه این خوانش صورت می‌گیرد.

کرمی درباره اینکه آیا قرار است این کتاب به صورت فایل به دست مردم برسد، پاسخ داد: دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد اما به دلیل اینکه من در ایران نیستم احتمالا با صدای بازیگر دیگری انجام شود. البته امکان ضبط را اینجا داشتیم ولی احتمالا خانم درودی با دیگر دوستانشان به این نتیجه رسیده‌اند که با فرد دیگری صحبت کنند و این کار به دست این فرد انجام شود.

وی در پایان درباره اینکه آیا ممکن است خوانش کتاب دیگری را در لایو اینستاگرامی خود برگزار کند، اظهار کرد: با حمیدرضا صدر صحبت کردم تا بعد از کتاب «در فاصله دو نقطه…!» خانم درودی کتابی از ایشان را اگر فرصتی شد، آغاز کنم. همچنین من هر کتابی را نمی‌توانم بخوانم بلکه باید این امکان وجود داشته باشد تا از نویسنده یا مترجم یا ناشر آن کسب رضایت صورت بگیرد.

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است